Hlavní obsah

Luhačovice chystají páteřní cyklotrasu přes město

Novinky, Jiří Růžička

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Luhačovice na Zlínsku zvažují vybudování páteřní cyklotrasy, která by měla umožnit co nejsnazší a přitom bezpečný průjezd cyklistů lázeňským městem.

Foto: Profimedia.cz

Část trasy pro cyklisty má vést i přes Lázeňské náměstí.

Článek

„Rozvoj infrastruktury pro cykloturistiku považujeme za jednu ze zásadních věcí, protože jde o další podporu cestovního ruchu,“ uvedl starosta Marian Ležák (nez.).

Páteřní cyklostezka by mohla na jedné straně navazovat na cyklostezku od Biskupic a po průjezdu městem by cyklisty napojila na druhém konci Luhačovic na Jurkovičovu alej, tedy cyklostezku vedoucí od Slunečních lázní k přehradě.

Ústecký kraj dokončil Labskou stezku

Cestování

Studii s touto trasou zastupitelům, vedení města i občanům představil její autor Adolf Jebavý ze společnosti ADOS, který se věnuje problematice cyklistické dopravy.

„Snažili jsme se navrhnout průjezd cyklistů Luhačovicemi tak, aby byl souvislý, aby se opatření dala provést v dohledné době a aby řešení nestálo moc peněz. Proto jsme se snažili navrhnout změny jinými způsoby než stavebně-technickými úpravami,“ řekl Jebavý.

Památník Terezín se otevřel zatím online

Cestování

„Zvolili jsme variantu jít prostorem už vybudovaných dopravních komunikací a vytvořit podmínky, které by cyklistům garantovaly zvýšení bezpečnosti,“ dodal expert. Navrhovaná trasa by vedla ulicemi Družstevní, Nádražní a Nábřeží a potom přes lázeňský areál.

„Na silnicích vzniknou ochranné pruhy pro cyklisty v šířce 1,25 metru. Podobné řešení lze najít třeba v nedalekém Uherském Hradišti,“ popsal Jebavý.

Náklady kolem tří milionů

V dotčených úsecích by pak vozidla mohla jezdit maximálně třicítkou. Studie také naznačila, jak by cyklisté jezdili přes pískovou plochu Lázeňského náměstí, kde je nyní průjezd na kole zakázaný. „Chtěli bychom tu cyklistům vymezit koridor,“ sdělil odborník.

Cyklotrasa by měla vznikat postupně podle finančních možností města. Odhadované náklady činí tři miliony korun. Další významné náklady by si vyžádala úprava lávky u soutoku říček v lázeňském areálu.

Lidová secese architekta Dušana Jurkoviče je luhačovickým pokladem

Tipy a trendy

Uskutečnění záměru musí ještě předcházet jednání s lázeňskou společností, přes jejíž území některé úseky zamýšlené cyklostezky vedou.

„Máme myšlenku konkrétní trasy s logickými návaznostmi. O detailech se dá dále diskutovat. Jde o to dostat městskou cyklistiku do povědomí a snažit se věc posunout,“ sdělil zastupitel Jiří Zicha (nez.), který s iniciativou budování páteřní cyklotrasy přišel a vedl také pracovní skupinu zastupitelstva před zadáním studie.

Brněnské science centrum Vida! připravilo dětem prázdniny

Cestování

Reklama

Výběr článků

Načítám