Článek
Výletní plavby Karibikem jsou zejména v USA populární a zcela běžnou formou dovolené. Šéf společnosti Royal Caribbean Terry Ward pro CNN už začátkem letošního roku uvedl, že se Icon of the Seas stala největším hitem, její rodina se proto rozšíří o tři stejně rozměrné sestřičky.
Star of the Seas vstoupila do služby v srpnu, pasažéři na její palubě mohou vyrazit po východním i západním Karibiku. Legend of the Seas už byla rovněž spuštěna na vodu, na oficiální uvedení si však počká do srpna příštího roku. Kromě jiného bude domovem největšího akvaparku nacházejícího se mimo pevninu.
Čtvrtá členka třídy Icon Class prozatím nemá jméno, bude však dlouhá přes 300 metrů, tedy o něco kratší než Icon of the Seas a Star of the Seas, které mají obě takřka 365 metrů. Navzdory drobné nevýhodně pojme nejmladší z plovoucích kolosů asi 5610 pasažérů, což je shodná kapacita, jakou mají i všechny ostatní. Do služby vstoupí prozatím bezejmenná loď někdy během roku 2027.
Čím větší, tím lepší
O výletní plavby je celkově zájem, jak CNN sdělila Cruise Lines International Association. V letošním roce má na tento druh dovolené vyrazit přes 37 milionů lidí. Lodě samotné jsou přitom stejně velkým tahákem jako destinace, které mají v itineráři. I proto se společnosti předhánějí v unikátních zážitcích, které lze na palubě podniknout.
Ze strany firem navíc roste zájem o stále větší plavidla. Například Norwegian Aqua od Norwegian Cruise Line má kapacitu 3600 cestujících, firma si však objednala čtyři ještě větší plavidla, která pojmou na pět tisíc pasažérů.
Společnost MSC Cruises zase odhalila kolos MSC World America, na který se vejde na 6762 cestujících. Obří lodě má objednané také společnost Carnival Cruise Line, v roce 2029 vstoupí do služby první z nich a pojme takřka osm tisíc hostů.