Hlavní obsah

Hosté z hotelů nejčastěji „štípnou“ papuče a ručníky. Zmizel už ale i klavír

Papuče, ručníky a hrnky se sice z hotelových pokojů ztrácí nejčastěji, podle zaměstnanců ale někteří návštěvníci mají zálusk i na mnohem větší „suvenýry“ z dovolené. Na seznamu věcí, které se vypařily z hotelu spolu s hosty, jsou kupříkladu i lavice ze sauny, obrazy, tablety či klavír. A častěji se paradoxně krade v „pětihvězdách“.

Foto: Taťána Kynčlová, Novinky

Pohodlná domácí obuv je jedním z předmětů, které si hosté z hotelu berou domů nejčastěji.

Článek

Některé hotely mají vskutku pohodlné župany a ty chlupaté papuče tak hezky hřejí na nohou… Drobné krádeže jsou bohužel poměrně běžnou součástí hotelového byznysu, jak pro Travel and Leisure uvedli jejich vlastníci a provozovatelé z různých částí světa.

„Naši hosté mají každopádně oko na kvalitní vybavení a z toho je nemůžeme vinit,“ uvedl majitel řeckého hotelu, který si nepřál být jmenován. Dobrou zprávou ale podle něj je, že návštěvníci si nejčastěji odnášejí věci, které si vlastně mohou ponechat legálně.

„Nejčastěji chybějící věc? Naše charakteristické papuče. Vypadají stylově, ale jejich příběh je ještě lepší, jsou totiž vyrobené z vyřazených ručníků a podešev je vytvořena z kokosů. Jsou součástí naší snahy o udržitelnost. Ať už si v nich hosté udělají pohodlí na pokoji, nebo si je přibalí do zavazadla, jsou jejich a mohou si je nechat. Žádné poplatky, žádné dotazy, jen kousek ekologického útulna, který si můžou vzít domů.“

A přestože tato politika s papučemi je poměrně rozšířená, existují i výjimky. Často bývá u pohodlné domácí obuvi vzkaz, že si je hosté v případě zájmu mohou ponechat. Pokud pochybujete, je slušností zeptat se hotelového personálu.

Drobné loupeže jsou poměrně časté, a nejen ty

Návštěvníkům ale často padne do oka i ozdobná keramika, obrazy a podobně. Může se často jednat o cenné kousky, které jsou v hotelu umístěny ve spolupráci s lokálními muzei.

V průzkumu zveřejněném roku 2003 Passport-Photo uvedlo 87 procent respondentů, že si alespoň jednou z hotelového pokoje odnesli něco, co tam mělo zůstat. A 26 procent odpovídajících přiznalo, že něco malého „štípne“ při každé návštěvě hotelu.

Průzkum mezi 1376 hotelovými manažery provedený v následujícím roce Wellness Heaven odhalil, že nejčastěji uloupenými předměty z hotelového pokoje jsou ručníky, následované župany, ramínky, pery a kosmetikou. Na seznamu se objevily i umělecká díla, kávovary, fény, dálkové ovladače a televize.

Podivnější kategorií krádeží jsou pak vskutku objemné předměty, jako jsou lavice ze sauny, vycpané lovecké trofeje, a dokonce i klavír.

„Když jsem prošel halou, uvědomil jsem si, že něco chybí,“ uvedl italský hotelový manažer s tím, že jak později zjistil, klavír odnesli muži v montérkách a už jej samozřejmě nevrátili.

Hrnek na památku? Z hotelu mizí rychleji než župany

Podle Kate De Palmové, manažerky PlayPark Hospitality, provozující butikový hotel Station House Inn u amerického jezera Tahoe, z jejich ubytování nejčastěji nemizí ručníky ani župany, ale hrnky se znakem hotelu.

„Nedávno jsme zařadili novou sérii hrnků mezi reklamní předměty, které lze zakoupit ve vstupní hale. Ke snídani nabízíme bezplatnou kávu. Později ten den jsme si všimli, že hosté si do nich nonšalantně dolévají kávu a procházejí se s nimi po pozemcích. Zpočátku jsme si blahopřáli k novému úspěšnému designu hrnků, ale když jsem se zeptala na recepci, řekli, že si jej dosud nikdo nekoupil,“ uvedla Palmová s tím, že 20 z vystavených produktů zmizelo.

„Poté jsme tam umístili opravdu velkou ceduli připomínající hostům, aby si hrnek před používáním zakoupili. Stal se z toho zaužívaný vtip v našem týmu, že hrnky jsou nové ručníky.“

Zajímavým údajem průzkumu Wellness Heaven byla i skutečnost, že předměty z pětihvězdičkových hotelů mizí až šestkrát častěji než z čtyřhvězdičkových. Nejčastěji jsou kradeny tablety, umělecká díla, televize, a dokonce i matrace.

Související témata:

Výběr článků

Načítám