Hlavní obsah

Fronty i množství odpadků. Turisté vzali útokem velšský národní park

31. 8. 2021, 12:34

Omezené cestovní možnosti řadu Britů přiměly, aby v posledním roce a půl objevovali krásy svojí vlasti. Mnoho míst, mezi nimi i velšský národní park Snowdonia, tak zasypaly hordy turistů, které však škodí krajině. Kromě množství odpadků se krajina potýká třeba se zvýšenou erozí, píše server Independent.

Foto: Profimedia.cz

Na vrcholu hory Snowdon se tvoří fronty na selfie.

Článek

„Odpadky, eroze, kempování nadivoko, doprava, parkování — nic z toho není nové, ale za posledních 18 měsíců se vše značně prohloubilo,“ uvedl John Harold, šéf místní skupiny za ochranu krajiny Snowdonia Society. Podle něj z logických důvodů tráví více lidí dovolenou v Británii. Řada z nich je však nepřipravených a neznalých horské etikety.

V loňském roce do Snowdonie zavítalo kolem 700 tisíc návštěvníků, což je o zhruba 200 tisíc více než v roce 2018.

Přímořské letovisko v Anglii skoncovalo s půjčováním lehátek. Důvod je bizarní

Cestování

Od července mají místy úřady z přelidňování obavy, podle serveru BBC se při výstupu na Snowdon, nejvyšší bod celého Walesu, tvoří i 45minutové fronty. „Jde o nejhorší rok, co si pamatuji,“ uvedl pravidelný návštěvník Elfed Williams s tím, že větší davy lidí nezažil. Řada z nich prý čeká desítky minut na vrcholu kvůli selfie.

Na výstup si berou žabky

Podle turisty je navíc řada lidí zcela nevhodně oblečená, někteří 1085 metrů vysoký vrchol pokoří v žabkách. „Nejsou to horalové, podle mě jde o lidi, kteří běžně na prázdniny jezdí do Španělska, kam teď kvůli covidu nemohou, tak se rozhodli zůstat v Británii a přijet do Walesu,“ míní Williams. Některým se snažil poradit, jak se mají příště obléknout, ale prý o doporučení nestojí.

„Musíte pak přivolat helikoptéru a záchranáře, když se někdo dostane do potíží nebo někde spadne. Takže vrtulník přiletí pro někoho, kdo si prostě nazul žabky,“ uvedl Williams. „Samozřejmě přijďte, ale prosím, respektuje horu,“ doplnil.“

Harold s takovým tvrzením souhlasí. Místní organizace prý investovaly do reklam, které návštěvníky nabádají, aby přijeli připravení. „Když se lidé rozhodnout vyrazit do Snowdonie, musíme jim předat velmi jasné zprávy, aby učinili správná rozhodnutí,“ vysvětlil Harold.

„Neužijete si to tady, pokud jste špatně připraveni nebo vybaveni. Pak se věci akorát pokazí,“ uzavřel.

Nejnovější londýnská atrakce stála miliony liber. Mezi lidmi budí rozpaky

Cestování

Reklama

Související témata:

Výběr článků