Článek
Když jeho studio vyhrálo soutěž na prestižní stavbu, o níž se předtím v krajském městě Vysočiny roky vzrušeně diskutovalo, bylo mu 34 let. Po šesti letech aréna za zhruba dvě miliardy stojí a po prvních akcích sbírá v drtivé většině vřelé ohlasy.
„Ten dům je naše největší realizace pro veřejný sektor. Práce pro veřejnost je strašně moc důležitá. V Česku už je řada osvícených investorů v soukromém sektoru,“ líčí dnes čtyřicetiletý Ondřej Chybík s tím, že už i veřejný sektor dává čím dál větší prostor soutěžím a neoslovuje napřímo vybrané architekty.
„Město Jihlava to vzalo od začátku za správný konec,“ zdůrazňuje klíčovou roli Davida Bekeho (ODS), architekta a radního, který měl celý projekt arény za město coby investora na starosti.

Jak vypadá Horácká multifunkční aréna v JihlavěVideo: Michaela Bartošová, Novinky
Nová dominanta města a kraje přitahuje pozornost už svojí červenou fasádou. Ostré trojúhelníky odkazují na gotické vertikály historického centra i symbol červeného ježka ze znaku města. Výrazná a slavnostní červená vůbec hraje v případě arény důležitou roli. Červenou je probarvený i beton tvořící tribuny, a nakonec jsou červené i sedačky.
„Původně jsme navrhovali černé, ale gólmani si k tomu řekli svoje, že by se jim proti tribunám ztrácely puky. Nakonec zůstalo černé jen horní patro se skyboxy,“ prozrazuje Ondřej Chybík.
Sedačky jsou originální. Jejich design – nakonec ve třech odstínech červené – navrhli CH+K společně s Davidem Karáskem, designérem a majitelem firmy Kovostal ze skupiny mmcité. Dírky i lomení nejsou na 5650 sedačkách jen na efekt, ale i kvůli lepší akustice.

