Hlavní obsah

Horácká aréna je naše jednička, říká její autor Ondřej Chybík. Jeho studiu může pomoci do vyšší ligy architektů

Jihlava

Když zažil Horáckou arénu poprvé plnou až po střechu, byl nadšený. „Ta atmosféra je skvělá,“ užíval si hlavní autor stavby Ondřej Chybík zápas Dukly. Spoluzakladatel brněnského architektonického studia Chybik + Kristof na trase Brno – Jihlava strávil v posledních letech spoustu času.

Foto: Jiří Bárta, Novinky

Hlavní autor Horácké arény Ondřej Chybík v nejvyšším patře nové jihlavské dominanty.

Článek

Když jeho studio vyhrálo soutěž na prestižní stavbu, o níž se předtím v krajském městě Vysočiny roky vzrušeně diskutovalo, bylo mu 34 let. Po šesti letech aréna za zhruba dvě miliardy stojí a po prvních akcích sbírá v drtivé většině vřelé ohlasy.

„Ten dům je naše největší realizace pro veřejný sektor. Práce pro veřejnost je strašně moc důležitá. V Česku už je řada osvícených investorů v soukromém sektoru,“ líčí dnes čtyřicetiletý Ondřej Chybík s tím, že už i veřejný sektor dává čím dál větší prostor soutěžím a neoslovuje napřímo vybrané architekty.

„Město Jihlava to vzalo od začátku za správný konec,“ zdůrazňuje klíčovou roli Davida Bekeho (ODS), architekta a radního, který měl celý projekt arény za město coby investora na starosti.

Jak vypadá Horácká multifunkční aréna v JihlavěVideo: Michaela Bartošová, Novinky

Nová dominanta města a kraje přitahuje pozornost už svojí červenou fasádou. Ostré trojúhelníky odkazují na gotické vertikály historického centra i symbol červeného ježka ze znaku města. Výrazná a slavnostní červená vůbec hraje v případě arény důležitou roli. Červenou je probarvený i beton tvořící tribuny, a nakonec jsou červené i sedačky.

„Původně jsme navrhovali černé, ale gólmani si k tomu řekli svoje, že by se jim proti tribunám ztrácely puky. Nakonec zůstalo černé jen horní patro se skyboxy,“ prozrazuje Ondřej Chybík.

Sedačky jsou originální. Jejich design – nakonec ve třech odstínech červené – navrhli CH+K společně s Davidem Karáskem, designérem a majitelem firmy Kovostal ze skupiny mmcité. Dírky i lomení nejsou na 5650 sedačkách jen na efekt, ale i kvůli lepší akustice.

Výběr článků

Načítám