Článek
Automobilka Alpine oficiálně potvrdila detaily elektrické náhrady za současný sportovní vůz A110, jehož výroba skončí v roce 2026 po devíti letech. Nový model přijde v roce 2027 s pohonem zadních kol využívajícím dva elektromotory a bude nabízen jako dvoumístné kupé, roadster i větší vůz s konfigurací sedadel 2+2. Společnost podle magazínu Evo nevylučuje ani variantu s benzinovým hybridním pohonem.
Generální ředitel značky Philippe Krief poskytl první podrobnosti o prvním elektrifikovaném sportovním voze značky. Projekt, poprvé oznámený v roce 2022 v rámci plánu tehdejšího generálního ředitele Luky de Mea přeměnit Alpine na výhradně elektrickou značku, původně cílil na rok 2024, ale nyní je plánován na začátek roku 2027. Krief slibuje, že „design nového vozu učiní současné auto starým“.
Nová A110 bude vyráběna v továrně Alpine v Dieppe vedle A390 a bude konkurovat elektrickému Porsche Cayman. Inženýři dokázali zachovat podobný rozvor i celkové rozměry současné A110 s tím, že cílí na hmotnost pod 1300 kg, citelně méně oproti 1479 kg, které váží hatchback A290.
Vůz použije dva elektromotory z A390 na zadní nápravě s technologií Alpine Torque Vectoring. Značka plánuje revoluci v podobě vyměnitelné baterie, což by umožnilo zákazníkům vůz vylepšovat o nové baterie s novým chemickým složením a teoreticky se vyhnout katastrofické ztrátě hodnoty spojené s jinými vysoce výkonnými elektromobily. Krief dohlížel na vývoj náhradních baterií pro LaFerrari ve své předchozí roli technického ředitele.
Vývoj elektrické A110 je v pokročilé fázi a její příchod na trh je načasován tak, aby korespondoval s již zmíněným caymanem. Zpomalení růstu trhu s elektromobily však přimělo Porsche zůstat u modelů Boxster a Cayman se spalovacími motory a nabídnout je po boku vedle elektrických verzí. Alpine může následovat podobnou strategii, zatím to však není jisté.



