Článek
Modely R18 dosud kralovaly vytrvalostním závodům opravdu drtivě. A Audi má plán, jak v tom pokračovat. Nová generace vozu přináší kompletní změnu.
Už ten vzhled je jasně jiný. Jde o aerodynamickou evoluci, která má přinést stále nižší odpory vzduchu a lepší obtékání. Nevypadá to sice tak elegantně, jako předchozí generace, ale snad by to mělo být výrazně efektivnější.
To, co je pod kapotou ale také mění zcela směr. Stálicí je použití nafty, jako pohonného média. Jde o vidlicový šestiválec o objemu čtyři litry, který ovšem byl zcela přepracován, aby vyhověl nejnovějším regulím. Výkon vám samozřejmě neřekneme. Ten není znám, protože je proměnlivý, jak dubnové počasí. Záleží na nastavení.
Teď to nejdůležitější – jde opět o hybridní systém, který ovšem upustil od setrvačníkového systému uchování energie (KERS) a přechází ke klasickému uchování elektrické energie v Li-On akumulátorech. Audi R18 2016 však také přechází z kategorie rekuperace energie z 4MJ na 6MJ. Vchází tedy do kategorie svých pronásledovatelů – Porsche a Toyoty.
Další velkou novinkou je to, že do Le Mans se nepodívá celá kavalkáda aut, jako tomu bývalo v minulosti. Závodit budou jen dva prototypy.