Hlavní obsah

Za měsíc jsme zvládli, co běžně trvá půl roku. Rallyový pilot Jan Černý o rychlém skoku do WRC3

Chtěl do mistrovství světa, tak musel sestoupit o kategorii níž, do nově vzniklého šampionátu WRC3. Jezdí na stejných tratích jako ti nejlepší z nejlepších a v prvním letošním podniku, Rallye Monte Carlo, skončil druhý.

 
Článek

„Sednout si do auta a závodit je jen třešnička na dortu,“ říká rallyový závodník Jan Černý. Nejnáročnější na rallye je pro něj organizační část věci, říká v novém dílu podcastu Po asfaltu, který tentokrát opouští veřejné silnice a zkoumá svět profesionálního automobilového závodníka.

Letos poměrně narychlo, ale přesto prozatím úspěšně naskočil do třídy WRC3, podpůrného šampionátu „plnotučných“ WRC, kde jezdí jména jako Ogier nebo Loeb. Podniky i s rychlostními zkouškami jsou však totožné.

Recept na pohromu, nebo vítané osvěžení? Stará auta a celoroční pneumatiky v zimě

Podcasty a pořady

Vstup do čerstvě vzniklé kategorie WRC3 by leckdo mohl vnímat jako krok zpět, když do té doby Černý jezdil o třídu výš - s vozem specifikace R5, který by spadal do dnešní kategorie WRC2. Nebylo to ale na světové úrovni - ta je pro něj hlavní, a proto místo fabie letos sedlá speciální Ford Fiesta.

V novém díle podcastu Po asfaltu se dozvíte také, kolik zhruba stojí pořízení soutěžního speciálu specifikace Rally3 a o kolik to je levnější než vstup do WRC2, jestli je blíž silničním autům, nebo špičkovým speciálům WRC, a jaké má Černý další ambice.

Po asfaltu

Život na čtyřech kolech a chování za volantem očima člověka, pro kterého je řízení vším. Poslouchejte na Podcasty.cz, Spotify nebo Apple Podcasts.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám