Hlavní obsah

Není cyklopruh jako cyklopruh. A s novým zákonem pomáhají

Povinnost řidiče dodržet určitý odstup od cyklisty by teoreticky mohla v pražské dopravě způsobit mnohem větší problémy, kdyby magistrát během loňského roku nenamaloval stovky metrů nových cyklopruhů. V nich se totiž nejedná o předjíždění.

 
Článek

Během loňského roku přibylo v Praze ohromné množství jízdních pruhů pro cyklisty. Jsou úzké a, přiznejme si to, na spoustě míst většinu času prázdné, ale přesto v jejich prospěch leckde zmizel jeden pruh pro auta.

Jenže pak, od ledna 2022, začala pro řidiče platit poněkud kontroverzní povinnost předjíždět cyklisty s odstupem 1,5 metru – a jakékoliv nadávání na cyklopruhy se najednou stalo bezpředmětným.

Co způsobí povinný odstup aut od cyklistů? Na ostřikovače ani nemyslete

Podcasty a pořady

Odstupu samotnému jsme se věnovali už v minulosti, tentokrát v „asfaltu“ připomeneme, jak od ledna 2022 cyklopruhy řidičům automobilů pomáhají – a jak tím vyzdvihují jednu z kontroverzí onoho odstupu.

V novém díle podcastu Po asfaltu zmíníme také rozdíl mezi dvěma typy cyklopruhů, dále zelené či jinak barevné balisety a proč jsou výjimečně užitečné, ale často zbytečné – a dotaženo ad absurdum mohou někoho stát život. A polemizujeme, proč je lepší nepříliš frekventovanou čtyřpruhovou silnici kolem přechodu zúžit než nad ni namontovat radar.

Po asfaltu

Život na čtyřech kolech a chování za volantem očima člověka, pro kterého je řízení vším. Poslouchejte na Podcasty.cz, Spotify nebo Apple Podcasts.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám