Hlavní obsah

YES! na míru střižený sporťák

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

PRAHA

V roce 2001 se dva spolužáci z Cologne technical college Herbert Funke a Phillipp Will ve spolupráci se stutgartským designérem Oliverem Schweizerem představili na frankfurtském autosalónu se sportovním vozem YES!. Vznikla tak automobilka Funke und Will AG.

Foto: Archív MJVM

Je libo střevíček z křeččí kůže?

Článek

V centrále FuW AG v německém Grosshaimu nedaleko Dražďan pak usilovně pracovali na zlepšování představeného vozu, který na autosalónu ve Frankfurtu sklidil velký úspěch. Letos pánové Funke a Will přivezli do Ženevy dva nové modely vozů YES! - Roadster a CUP/R.

Roadster i CUP/R mají pod kapotou stejně jako předchozí model Clubsport pohonnou jednotku od Volkswagenu. Zatímco Roadster pohání "umírněnější" turbíčko o obsahu 1,8 litru, pod kapotou CUP/R výrobce pro nadšence sportovní jízdy připravil turbo s obsahem 2,0 litru. Osmnáctistovka dosahuje výkonu 210 kW (286 koní), dvoulitr přidává dalších 40 kW na výsledných 250 kW (340 koní). S Roadsterem se z 0 na 100 km dostanete za 4,2 vteřiny při 5900 otáčkách s maximálním točivým momentem 330 Nm.

Základní technická data
RoadsterCUP/R
Motorčtyřválecčtyřválec
Obsah1781 ccm1998 ccm
Výkon210 kW (286 koní)250 kW (340 koní)
Max. točivý moment350 Nm405 Nm
Převodovka
Pětisupňová
Jízdní vlastnosti
Max. rychlost264 km/hodzáleží na výkonu
z 0 na 100 km4,2 vteřiny3,9 vteřiny
z 0 na 200 km12,2 vteřinyzáleží na výkonu
Rozměry
Délka3629 mm
Šířka1852 mm
Výška1163 mm
Rozvor2354 mm
Zdroj: yes-roadster.net

Všechny vozu YES! jsou vyráběny ručně. Před samotným složením vozu si navíc zákazník může přizpůsobit každičký detail od speciální výbavy, přes sedadla, výměny řízení či nastavení pedálů. Individuální výběr barvy karosérie i interiéru vozu je samozřejmostí. Budoucí majitelé těchto sportovních vozů mají navíc možnost vyzkoušet si svého nového miláčka na přistávací dráze starého vojenského letiště, která byla upravena na 3,5 kilometru dlouhou firemní testovací dráhu.

Související témata:

Související články

Vítr ve vlasech v pěkném autíčku I.

Teplé počasí se v našich končinách konečně zabydlelo. Je to vidět i na silnicích, kdy vás čím dál častěji míjejí pohledné kabriolety. Pojďme se na pár autíček...

Vítr ve vlasech v pěkném autíčku II.

Náš seriál o "letních" automobilech pokračuje dalším dílem, ve kterém vám představíme kabriolety od automobilek Porsche, Volvo a Mercedes. A dostane...

Výběr článků

Načítám