Hlavní obsah

Wiesmann je zpátky, představil elektrický roadster Project Thunderball

„Hromová koule“ německého Wiesmannu je první elektrický roadster po mnoha letech a zároveň návrat této značky mezi živé. Je k mání v přepočtu za 7,37 milionu korun.

Foto: Wiesmann

Wiesmann Project Thunderball

Článek

Německá automobilka Wiesmann splnila, co koncem loňského roku slíbila, a poprvé od bankrotu v roce 2013 a následné koupi firmou Contec Global představila nové auto. Jmenuje se Project Thunderball, tedy Hromová koule, a je to elektrický dvoumístný roadster, který navíc jako by z oka vypadl starším modelům.

Nebudeme chodit kolem horké kaše - Project Thunderball má dva elektromotory na zadní nápravě, které poskytují kombinovaný výkon 680 koní a točivý moment 1100 Nm. To má zhruba 1,7 tuny těžkému vozu stačit ke zrychlení na stovku za 2,9 sekundy.

Foto: Wiesmann

Wiesmann Project Thunderball

S vývojem pomáhala německá firma Roding Automobile, která se specializuje na lehké karbonové konstrukce. Od ní pochází také baterie o využitelné kapacitě 83 kWh a s 800V architekturou, kterou je možné nabíjet výkonem až 300 kW a má stačit na dojezd 500 km.

Za zmínku stojí také speciálně vyvinutý systém rekuperačního brzdění, který má pět režimů a dle automobilky „dokáže dát silný efekt brzdění motorem do zatáček“, a tak řidiči přinést „radost z jízdy, kterou většina elektromobilů na dnešním trhu postrádá“.

Foto: Wiesmann

Wiesmann Project Thunderball

Pravda - trh s elektromobily se zatím orientuje na auta s větší užitnou hodnotou, než jsou dvoumístné sporťáky, takže fanoušci obého měli dosud smůlu. Pokud ovšem budou chtít svůj hlad po takovém autě nasytit, budou si muset připravit nejméně 300 tisíc eur, tedy 7,37 milionu korun - tolik thunderball stojí.

Kromě hromady koní zákazníci dostanou také design, který je v podstatě modernější verzí vzhledu starších wiesmannů včetně vejcovité přední masky, která připomíná zejména někdejší model MF5 s desetiválcem od BMW.

Foto: Wiesmann

Wiesmann Project Thunderball

Ve dvoumístném interiéru zase najdou sedm analogových budíků, které řidiči ukážou všechno důležité o stavu vozu, včetně např. rychlosti jízdy, teploty baterie nebo aktuálního výkonu či točivého momentu. Vůz má ale také displej pod volantem s týmiž údaji a obrazovku infotainmentu na středové konzoli.

Co automobilka zatím neuvedla, jsou detaily rozložení baterie v karoserii - zda je pod podlahou, jako ve většině současných elektromobilů, nebo zda je rozložena pod kapotou a ve středovém tunelu tak, aby řidič a spolujezdec seděli patřičně nízko, jak je ve sporťáku záhodné. Víme však, že se vůz bude vyrábět v továrně v německém Dülmenu.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám