Hlavní obsah

Výroba elektromobilů vyžaduje méně práce, Ford proto v Evropě propustí 3800 zaměstnanců

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Automobilka Ford kvůli „snížené složitosti elektrických pohonných ústrojí“ propustí v Evropě 3800 zaměstnanců, a to zejména v Německu a Velké Británii. Tisícovka z nich bude z administrativní části firmy.

Foto: Ford

Ford (ilustrační foto)

Článek

Automobilka Ford ohlásila masivní snižování počtu svých evropských zaměstnanců, které si vynutí přechod na výrobu elektrických aut, už koncem ledna. Nyní se dozvídáme, kolik zaměstnanců přijde o své místo a kde to bude.

Číslo je 3800 a většina z něj jsou pozice ve vývoji a výrobě. Těch zanikne 2800, z čehož 1700 připadá na Německo, 1000 na Velkou Británii a 100 na jiná evropská místa. Zbylou tisícovku tvoří administrativní pracovníci, jichž skončí 600 v Německu, 300 ve Velké Británii a 100 jinde v Evropě.

Podle Martina Sandera, šéfa evropské divize Fordu, jsou důvody zejména ve „významně snížené složitosti pohonných ústrojí“ elektrických aut. „Je méně práce, kterou je třeba udělat na pohonných ústrojích, když opouštíme spalovací motory,“ vysvětlil.

Ford má v Evropě propouštět kvůli elektrifikaci

AutoMoto

Automobilka však chce v Evropě i investovat, a to mimo jiné v britském Halewoodu. Tamní fabrika se změní z výrobny převodovek na výrobnu elektrických pohonných jednotek, což si vyžádá investici v celkové výši 380 milionů liber (10,2 miliardy korun), píše britský web Autocar.

Technické centrum v britském Duntonu, které změny výrazně zasáhnou, nicméně uzavřeno nebude. „Dunton je globální středisko pro lehké užitkové vozy, podporované testovacími prostorami v Německu, a jsme přesvědčeni, že duntonský tým bude moci ve své práci v budoucnu pokračovat,“ cituje web Sandera.

Ford má zjara letošního roku představit svůj první elektromobil, vyvinutý a vyráběný v Evropě. Má stát na platformě MEB koncernu Volkswagen a do výroby má jít ještě letos. Příští rok se má představit další ford na platformě MEB a také má přijít elektrická verze crossoveru Puma, vyráběná po boku konvenční varianty v rumunské Craiově.

Ford chystá vlastní platformu pro elektromobily, jen na techniku od VW se nespolehne

AutoMoto

Reklama

Výběr článků

Načítám