Hlavní obsah

Výjimečné Ferrari F50, které vlastnil Rod Stewart, hledá nového majitele

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Ferrari F50 je ikonickým vozem devadesátých let, jeden konkrétní kousek se však může pochlubit i zajímavou minulostí, díky které se očekává, že jeho cena poroste do astronomických výšin. Jeho majitelem totiž byla britská rocková hvězda Rod Stewart.

Foto: Collecting Cars

Cena Ferrari F50, jehož prvním majitelem byl Rod Stewart, bude nejspíš astronomická.

Článek

V devadesátých letech mělo premiéru několik úchvatných supersportů, přičemž jedním z dodnes nejznámějších je Ferrari F50. Vůz, kterým italská automobilka oslavovala 50 let své existence, byl vyráběn mezi lety 1995 a 1997 a celkově vzniklo pouze 349 kusů.

Pod kapotou byl ukryt 4,7litrový motor V12, odvozený od motoru používaného během devadesátých let ve formuli 1, který nabízel výkon okolo 382 kW (zhruba 519 koní). Byl spojen s šestistupňovou manuální převodovkou, z 0 na 100 km/h vůz vystřelil za 3,9 sekundy a maximální rychlost byla až 325 km/h.

Ferrari F50 tak kombinovalo brutální výkony s výrazným a funkčním designem, díky čemuž se dostalo i do hledáčku tehdejších celebrit. To je i případ aktuálního vozu, který si objednala britská rocková legenda Rod Stewart. Vůz byl vyroben v roce 1996, importován společností Maranello Concessionaires Ltd. a v roce 1997 poprvé registrován ve Velké Británii.

Jak už to ale u podobných vozů bývá, nezůstal v rukou jediného vlastníka. V roce 2002 odcestoval do Dubaje, odkud se roku 2007 opět vrátil do Velké Británie. Od té doby vystřídal šest majitelů, přičemž poslední ho vlastní přes dva a půl roku. Nyní se s ním ale rovněž rozhodl rozloučit.

Vůz je tak nyní nabízen prostřednictvím on-line aukce Collecting Cars, která skončí během neděle 12. listopadu v osm hodin večer. Vůz má aktuálně najeto 10 998 mil, což je zhruba 17 700 kilometrů. O jeho technický stav však budoucí majitel nemusí mít obavy. Nedávno prošel servisem, včetně preventivní výměny spojky.

V minulosti byl přelakován na tmavě šedou barvu a jeho sedadla byla zakázkově přečalouněna, během částečné renovace však došlo k jeho uvedení do původního stavu, včetně nalakování do původní výrazné červené barvy. K vozu je navíc certifikát Ferrari Classiche z roku 2014, který dokládá, že jsou motor i převodovka původní, což zvyšuje jeho hodnotu.

Kromě toho se budoucí majitel může těšit i na dokumenty spojující vůz se slavným hudebníkem, jako jsou záznamy o první registraci či záruční list. Nechybí však ani doklady mapující servisní historii, náhradní klíč, originální řidičské boty pro Ferrari F50, sada tašek atd. Zkrátka kompletní balíček.

Zájemci o tento exkluzivní vůz se však musí připravit na extrémní cenu. V době přípravy článku, kdy do konce aukce zbývalo 6 dnů, už na auto padlo 10 příhozů a prodejní cena je 2 400 500 liber, což je aktuálně necelých 67,7 milionu korun. Lze však předpokládat, že ještě poroste.

Ferrari uvedlo další jedinečný model. Nemá střechu a odkazuje na minulost

AutoMoto

I tohle může do běžného provozu. Ferrari ukázalo nejextrémnější silniční model

AutoMoto

Reklama

Výběr článků

Načítám