Hlavní obsah

Volkswagen ukázal nový passat v lehkém maskování, interiér už není tajemstvím

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Německá automobilka Volkswagen oficiálně uvedla bližší informace k chystané deváté generaci oblíbeného modelu Passat Variant. Ten by se měl světu ukázat už na konci letošního srpna a na trh dorazit v první polovině roku 2024. Vůz je ovšem zatím ve finální fázi testování na silnicích.

Foto: Volkswagen

Nový Volkswagen Passat Variant

Článek

Větší, modernější, luxusnější a plný nových technologií. Tak Volkswagen poprvé hovoří o chystané deváté generaci Volkswagenu Passat, která letos dorazí už jen a pouze ve verzi Variant, tedy kombi.

Auto, které je úzce příbuzné s chystanou novou Škodou Superb, se kterou se bude vyrábět v Bratislavě, nyní prochází finálním testováním a v jeho rámci jsme se oficiálně dozvěděli několik zajímavých informací.

Vůz by měl mít premiéru na konci tohoto léta s tím, že na trh se podívá v prvním čtvrtletí roku 2024. S sebou pak přinese celou řadu novinek. Například kabina se změnila k nepoznání a nově je celý interiér vytvořen po vzoru současné koncepce VW.

Passat má velký středový displej s uhlopříčkou 12,9 palce či 15 palců za příplatek. Nechybí pak ani digitální přístrojový štít, head up displej nebo sedadla ergoActive nabízející i funkci masáže.

Foto: Volkswagen

Nový Volkswagen Passat Variant

Zásadní změnou je i fakt, že se Passat Variant mezigeneračně zvětší o solidních 14 centimetrů, což přidá v kabině 5 centimetrů místa pro nohy. A bude také praktičtější, protože kufr má nově o 40 litrů větší kapacitu oproti 8. generaci, a celkově tak nabídne prostor 690 litrů při standardním použití, nebo 1920 litrů při sklopené druhé řadě sedadel. To je mimo jiné mezigeneračně více o 140 litrů.

Novinkou je také použití zcela nové platformy MQB Evo, která umožní, že vůz na trh dorazí s celou řadou různých variant pohonu. Volkswagen uvádí, že k dispozici budou dieselové modely, přeplňované benzínové agregáty, ale také mild-hybridní pohonné jednotky a v neposlední řadě dorazí i verze eHybrid – tedy plug-in hybridní jednotka. U ní automobilka slibuje dojezd okolo 100 kilometrů pouze na elektřinu.

Mimo to auto přijde na trh vybavené celou řadou nových technických asistentů. Passat například obdrží systém DCC Pro a Vehicle Dynamics Manager. Auto také bude mít elektromechanické nastavení řízení, upravené stabilizátory i tlumiče a díky tomu zvýšenou tuhost, což má velký vliv na jízdu v 9. generaci.

„U nového Passatu jsme kladli velký důraz na vysoký jízdní a cestovní komfort, který naši zákazníci okamžitě pocítí. Mimo jiné to zajišťuje delší rozvor a nové adaptivní řízení podvozku s dvouventilovými tlumiči. Náš nový koncept displeje a ovládání je zároveň velmi intuitivní. Klimatizovaná masážní sedadla pak dokreslují náš prémiový standard v interiéru,“ uvedl k novince Kai Grünitz, jeden ze členů představenstva Volkswagen zodpovědných za vývoj nových modelů.

Volkswagen omladil nejmenší crossover

AutoMoto

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám