Hlavní obsah

Volkswagen snížil spotřebu dvoumístného prototypu na 1,5 litru nafty

Novinky, Martin Žemlička

Volkswagen představil na mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu dvě studie, zaměřené na extrémní snižování spotřeby. Obě studie ukazují směr, jakým se budou ubírat malé automobily s logem VW v nejbližších letech.

Článek

Studie L1 je v unikátní díky karoserii z karbonových vláken (CFRP – Carbon Fibre Reinforced Plastic) – auto tak váží pouhých 380 kilogramů. Dvousedadlový vůz je poháněn novým dvouválcovým vznětovým motorem, který využívá elektromotor a vstřikování paliva common rail.

S průměrnou spotřebou 1,49 litru nafty na 100kilometrů jízdy je maximálně aerodynamický koncept L1 (Cd 0,195) jedním z nejúspornějších hybridních automobilů světa. Předpokládá se, že studie L1 dostane v roce 2013 do sériové výroby.

Třímetrový VW E-Up

S délkou 3,19 metru studie E-Up! ukazuje vizi automobilky o elektrickém městském voze pro rok 2013. Do studie E-Up! se údajně vejdou tři dospělí a jedno dítě, kteří na jedno nabití jeho lithium-iontových baterií mohou s nulovými emisemi ujet až 130 kilometrů v městském provozu.

Související témata:

Výběr článků

Načítám