Článek
Volkswagen Race Touareg 2 pohání řadový vznětový pětiválec TDI, jenž má dvoustupňové přeplňování turbodmychadlem s mezichladičem stlačeného vzduchu. Zdvihový objem činí 2 500 cm3, největší výkon je 206 kW (280 k) a točivý moment činí cca 600 Nm.
Vůz má stálý pohon všech kol, tři mechanické diferenciály s volitelným viskózním uzamykáním. Kotoučové brzdy s vnitřním chlazením mají průměr 320 mm, závodní Touareg používá pneumatiky BFGoodrich “All Terrain” 235-85/16.
Zhruba 1,8 tuny těžký vůz zrychlí na stovku za 6,1 vteřiny (měřeno na pevném povrchu) a jeho nejvyšší rychlost je v závislosti na zpřevodování zhruba 190 km/h.
Zajímavosti |
---|
Robustní karbonová karoserie Race Touaregu 2 váží necelých 50 kilogramů. |
Maximální brzdný tlak vytvořený pilotem při sešlápnutí brzdového pedálu je přibližně 70 barů. To se rovná atmosférickému tlaku v hloubce 700 metrů pod vodní hladinou. |
Každý den načtou inženýři z pěti Race Touaregů k analyzování celkem 250 MB jízdních dat z různých senzorů. |
Piloti týmu Volkswagen během etapy mezi La Riovou a Fiambalou v průměru 1450x přeřadili. |
Volkswagen Race Touareg 2 byl během vývoje značen projektovým číslem „586“. |
Dvojité turbodmychadlo, které Volkswagen využívá pro motor 2.5 TDI dosahuje během práce teploty až 800 stupňů Celsia. |
Zdroj: VW |