Hlavní obsah

Volkswagen neplánuje nový golf se spalovacím motorem

Volkswagen Golf současné osmé generace má být posledním se spalovacími motory. Jméno však má zůstat i jeho elektrickému nástupci, který by měl přijít ke konci tohoto desetiletí.

Foto: Milan Lažanský, Novinky

Současný Volkswagen Golf GTI

Článek

Německá automobilka Volkswagen neplánuje výrobu nové generace legendárního modelu Golf se spalovacím motorem. Uvedl to ředitel značky VW Thomas Schäfer v rozhovoru s listem Automobilwoche.

Volkswagen tak skončí s výrobou modelu prodávaného jako hatchback a kombi se spalovacími motory od roku 1974, který dlouhodobě patří k nejprodávanějším modelům značky v Evropě.

V současnosti se vyrábí model Golf ve své osmé generaci, který bude poslední verzí se spalovacím motorem. V příštím roce počítá automobilka ještě s jednou sérií aktualizací, která by měla udržet atraktivitu vozu pro zákazníky v druhé polovině desetiletí.

„Pak se musíme podívat, jak se tento segment vyvíjí,“ uvedl Schäfer. „Pokud se svět do roku 2026 nebo 2027 bude vyvíjet úplně jinak, než očekáváme, mohli bychom vyvinout zcela nový vůz - ale nemyslím si, že se to stane. Zatím se s tím nepočítá,“ dodal.

Jméno Golf zůstane, ovšem pro elektromobil, říká šéf VW

AutoMoto

Rozhodnutí Volkswagenu neinvestovat do nové generace golfu je známkou toho, že se automobilka rozhodla přesunout investice ze spalovacích motorů a zaměřit se na snížení nákladů na výrobu elektromobilů.

Cílem značky Volkswagen, která je stejně jako Škoda Auto součástí skupiny Volkswagen Group, je zvýšit do roku 2030 podíl prodeje elektromobilů na celkovém prodeji aut v Evropě na 80 % a v Severní Americe na 55 %. Celosvětově mají mít elektromobily na celkovém prodeji podíl 50 procent.

Automobilka plánuje zachovat název Golf pro budoucí model elektromobilu. Ten se ale podle Schäfera dostane na trh pravděpodobně nejdříve v roce 2028.

Volkswagen chce do roku 2026 uvést na trh deset nových elektrických modelů. Je mezi nimi i bateriový elektromobil za méně než 25 tisíc eur (cca 588 tisíc korun).

Test Volkswagenu Golf GTI: Ostřejší, ale stále svůj

Testy

Reklama

Výběr článků

Načítám