Hlavní obsah

Volkswagen má svou X6. Tiguan dostal stylovějšího čínského bratra

Novinky, laz

Tayron X, tak si říká novinka Volkswagenu pro Čínu. Vychází z modelu Tiguan a Tayron. Svou stavbou se řadí mezi takzvaná SUV-kupé. Segment, který byl založen první generací BMW X6. V tomto případě je řeč o voze o segment níž. Jedná se již o jedenácté SUV které Volkswagen nabízí na čínském trhu.

Foto: Volkswagen

Volkswagen Tayron X

Článek

Oficiální výstavní premiéru na pekingském autosalonu zhatil koronavirus, Tayron X se tak představuje alespoň virtuálně. Uniklé fotky jsme sdíleli již před dvěma měsíci. Jedná se o vůz speciálně navržený pro čínský trh, do Evropy se pravděpodobně nedostane.

Název nového modelu koresponduje se striktním názvoslovím SUV od Volkswagenu, musí vždy začínat na T. Pseudo kupé verze pak přidává ono akční písmeno X.

Test Volkswagenu Golf 1.5 eTSI: Konzervativec poosmé

AutoMoto

Ve srovnání s výchozím Tayronem je verze X nejen nižší v zadní části střechy, ale i o 37 mm delší. Je již jedenáctým současně nabízeným SUV Volkswagenu na čínském trhu. Volkswagen zde má více povinných čínských partnerů, tento vůz bude vyráběn ve spolupráci s FAW.

Foto: Volkswagen

V nabídce bude i dvoubarevné lakování.

Pohonná jednotka je zatím potvrzena jediná, a sice 2.0 TSI s výkonem 220 koní (162 kW) a točivým momentem 350 newtonmetrů. Vše ve spojení s pohonem všech kol a dvouspojkovou převodovkou.

Řídili jsme Škodu Kodiaq GT, specialitu pro Čínu

AutoMoto

Podobný krok, který v Evropě dosud nebyl zopakován, učinila před dvěma lety i Škoda. Kodiaq GT s elegantní siluetou zůstal v nabídce jen pro čínské zákazníky, svézt jsme se s ním proto museli až na místě.

Foto: Volkswagen

Tayron X ve verzi R Line

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám