Hlavní obsah

Vítr ve vlasech v pěkném autíčku III.

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

PRAHA

Třetí díl seriálu o letních automobilech představuje kabriolety od automobilek Audi, Smart a Chrysler. Samozřejmě se dostane i na slibované ohlédnutí do historie.

Foto: Mgr. Daniela Ševčíková
Článek

Významné místo v rodině luxusních letních vozů zaujímá německé Audi A4 Cabriolet, které navazuje na úspěšný model Audi Cabriolet z let 1991 až 2000. Vůz, který nese všechny typické znaky současného designu Audi, pohání třílitrový motor V6 o výkonu 162 kW (220 k) a největším točivém momentu 300 Nm, což umožňuje jet rychlostí až 243 km/h. Z kapsy vám toto letní "vozítko" vytáhne něco málo přes 1,5 mil. korun.

Zcela jiným typem je pak Audi TT Roadster, které splňuje všechny znaky typické pro rychlé sportovní vozy a přidává k tomu sklopitelnou plátěnou střechu a dva ochranné oblouky pro řidiče a jeho spolujezdce. Sporťák "nahoře bez" pohání různé typy motorů, z nichž nejvyšší výkon dává čtyřválec o obsahu 1,8 litru a při 165 kW (225 k) s točivým momentem 280 Nm a 5500 ot./min. Maximální rychlost pak činí 237 km/h. Současná cena se pohybuje těsně nad 1,3 mil. korun.

Raritou mezi letními vozy je "městský" kabriolet Smart Smart, který klade důraz hlavně na bezpečnost a ekonomičnost provozu spolu s malými rozměry, což umožňuje jednoduché ovládání i ve složitých situacích, tak častých v současných přeplněných městech. Smart je možno osadit jak benzínovým, tak dieselovým motorem. Benzínová verze o obsahu 0,6 litru dává výkon 40 kW a umožňuje jet maximální elektronicky omezenou rychlostí 135 km/h. Poněkud nižší výkon dává dieselový motor o obsahu 0,8 litru (30 kW), což se však projevuje na nižší spotřebě a tudíž i nákladech na provoz.

V roce 2001 byla na evropský trh uvedena "letní" verze vozu Chrysler Sebring s typovým označením Convertible, jehož celá koncepce vychází z modelu Stratus, který byl v roce 1995 vyhlášen vozem roku v USA. V evropské verzi bude možno vybavit vůz šestiválcem V6 o objemu 2,7 litru a výkonem 149 kW s maximálním točivým momentem 262 Nm. Cena nejvýkonnější verze se pohybuje mírně nad 1,2 mil. korun.

VW Golf legenda chystá návrat

Golf, modelová řada automobilky Volkswagen, která se dočkala již čtvrté generace a chystá se pátá. Ta první se vyráběla v letech 1974 až 1983. Golf byl prvním vozem v třídě kompaktních automobilů, který byl od roku 1975 dodáván s naftovým motorem a o rok později se k pohonným jednotkám přidal GTI.

První generace Golfů s "příjmením" GTI s motorem GTI o obsahu 1,6 litru o výkonu 81 kW (110 koní) dokázala z 0 na 100 km vystartovat za 9,2 vteřiny, tedy v čase, který je dnes standardem. Jako maximální rychlost vozu výrobce uváděl hodnotu 182 km/hod. Milión prodaných vozů Golf překonal po dvou letech od zahájení výroby.

První verze cabrio sjela z výrobního pásu v roce 1978 a nahradila tak přesluhujícího Brouka. Před rokem po téměř 25 letech automobilka výrobu Golfu Cabrio ukončila, aby na trhu uvolnila místo novějšímu Broukovi Cabrio. Golf Cabrio by však z trhu neměl zmizet na dlouho, mohl by se zrodit z páté generace Golfu, kterou Volkswagen chystá zhruba na konci roku představit.

Příští úterý se podíváme na: Jaguar, Saab a Peugeot. Překvapení z historie příští díl opět ukončí.

Reklama

Související témata:

Související články

Vítr ve vlasech v pěkném autíčku I.

Teplé počasí se v našich končinách konečně zabydlelo. Je to vidět i na silnicích, kdy vás čím dál častěji míjejí pohledné kabriolety. Pojďme se na pár autíček...

Vítr ve vlasech v pěkném autíčku II.

Náš seriál o "letních" automobilech pokračuje dalším dílem, ve kterém vám představíme kabriolety od automobilek Porsche, Volvo a Mercedes. A dostane...

Výběr článků

Načítám