Hlavní obsah

Už žádné oplastované kombi, nové Volvo XC70 je dalším hybridním SUV

3:41
3:41

Poslechněte si tento článek

Pod známým označením XC70 už nečekejte zvýšené kombi do terénu, novinka od Volva zapadá do řady SUV a nabídne plug-in hybridní pohon s extra dlouhým dojezdem.

Volvo představuje hybridní SUV XC70Video: Volvo

Článek

Naposledy Volvo použilo označení XC70 v roce 2016, kdy skončila výroba minulé generace kombi vyšší střední třídy V70. Nahradil jej model V90 s terénní verzí V90 Cross Country. Ikonické označení XC70 se nyní vrací ve formě SUV. Zatím jen pro čínský trh, kde je současné Volvo doma. Prodej v Evropě se rovněž očekává, ale není potvrzen.

Jak číselné označení napovídá, model v hierarchii spadá pod XC90 a elektrický ekvivalent EX90, menší XC60 v dosluhující generaci pak teoreticky může i nahradit, což zatím není potvrzené.

Měří 4815 mm na délku, 1890 mm na šířku a 1650 mm na výšku s rozvorem 2895 mm. To znamená, že je o 137 mm kratší než XC90 a má o 89 mm menší rozvor.

Nové XC70 je okamžitě rozpoznatelné jako Volvo s aktuálním designovým jazykem. Vyznačuje se plně uzavřenou maskou chladiče, která připomíná elektrické modely značky. Je lemována dělenými světlomety a spodním nasávacím otvorem s aktivní clonou.

Aerodynamická karoserie má zaoblené podběhy kol a zapuštěné kliky dveří, bezrámové dveře a velkou panoramatickou skleněnou střechu.

Zaujme opravdu minimalistická pětimístná kabina s 12,3palcovým digitálním přístrojovým panelem a volně stojící 15,4palcovou palubní deskou. K nim se připojuje volitelný head-up displej s rozšířenou realitou.

Kromě obrazovek má XC70 plovoucí středovou konzolu s výsuvným držákem nápojů. Můžeme zde také vidět dřevěné obložení, bezdrátovou nabíječku smartphonu a audiosystém Harman Kardon. Objem zavazadelníku činí 408 litrů.

Dlouhý dojezd

Novinka je označována jako „první plug-in hybrid s dlouhým dojezdem“. Automobilka nezveřejnila podrobné specifikace, ale varianta s pohonem předních kol má kombinovaný výkon 234 kilowattů, 318 koní, což jí umožňuje zrychlit z 0 na 100 km/h za osm sekund. Model má také baterii s kapacitou 21,2 kWh, která umožňuje dojezd dle benevolentnějšího čínského předpisu až 116 km.

Zákazníci si mohou také zvolit variantu s „ultra dlouhým dojezdem“ a pohonem všech kol o výkonu 340 kW, 462 k. Zrychlení z 0 na 96 km/h zkracuje na 5,3 sekundy, zatímco větší baterie s kapacitou 39,6 kWh zvyšuje dojezd na elektřinu na 180 km.

Volvo o pohonném ústrojí mnoho dalšího neuvedlo, ale čínské ministerstvo průmyslu a informačních technologií dříve odhalilo, že model má 1,5litrový motor o výkonu 120 kW, 163 k. Díky tomu má crossover kombinovaný dojezd přesahující 1200 km.

Když je baterie s kapacitou 39,6 kWh vybitá, dokáže ji rychlonabíječka stejnosměrným proudem nabít z 0 % na 80 % přibližně za 23 minut. S wallboxem AC o výkonu 7 kW ji lze kompletně dobít přibližně za sedm hodin.

Model je postaven na nové modulární platformě SMA s pokročilou senzorickou technologií, včetně radarů, kamer a senzorů, které nepřetržitě monitorují okolí vozidla a umožňují funkce pokročilého semi-autonomního řízení.

Novinka bude nejprve dostupná na čínském trhu, další země dosud nejsou potvrzeny.

Související témata:

Výběr článků

Načítám