Hlavní obsah

Bugatti slaví titul nejrychlejšího otevřeného auta novou edicí veyronu

Novinky, maž

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Bugatti zkraje tohoto týdne oznámilo nový model. Nyní je jisté, že jde jenom o další verzi již známého modelu Veyron Grand Sport. Zvláštní je, že novinka nepřináší nic nového, jde pouze o svéráznou oslavu nově získaného titulu pro nejrychlejší otevřené auto.

Foto: Bugatti

Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse WRC (2013)

Článek

Zkratka WRC je v názvu nové edice veyronu poněkud matoucí a nutno říci, že nemá nic společného s rallye auty. Zkratka v tomto případě znamená World Record Car, tedy auto, které zajelo světový rekord. S hodnotou 408,84 km/h, zajetou na klopeném testovacím okruhu Ehra-Lessien pod dohledem komisařů německé TÜV, jde o nejvyšší oficiální hodnotu mezi produkčními otevřenými auty.

Pikantní je, že nedávno Bugatti přišlo o titul nejrychlejšího sériového auta světa, protože ačkoliv veyron lze rozjet na 431 km/h, všechna prodaná auta ale měla omezovač na 415 km/h.

Foto: Bugatti

Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse WRC (2013)

Nyní představený Veyron Grand Sport Vitesse WRC je založen na modelu Veyron Grand Sport Vitesse, který je založen na Veyronu Super Sport. Nový model opravdu nepřináší nic nového, jde jen o limitovanou edici osmi kusů (každý za 50 miliónů korun bez daně), která má oslavit tento rychlostní rekord.

O pohon se opět stará osmilitrový šestnáctiválec se čtyřmi turbodmychadly a výkonem 1200 koní. Zrychlení 0-100 km/h zvládne Veyron rychleji než většina supersportovních motorek - za 2,5 sekundy, 7,3 sekund stačí k rozjetí na 200 km/h. Točivý moment má hodnotu 1500 Nm, přenáší se na všechna čtyři kola. Převodovka je samočinná, má sedm stupňů a řadit můžete i sekvenčně. Auto váží 1990 kilogramů.

Foto: Bugatti

Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse WRC (2013)

Reklama

Výběr článků

Načítám