Hlavní obsah

Tři tanky nebo otočný centrální displej. Co v Šanghaji ukázaly čínské značky

Šanghajský autosalon byl svědkem odhalení nové značky Tank rovnou se třemi modely, z nichž jeden je inspirován Rolls-Roycem Cullinan a další dva jsou skutečné offroady. A elektromobil BYD Han zaujme centrálním displejem, který si dle preferencí můžete otočit.

Toto video už bohužel nemůžeme přehrávat z důvodu vypršení internetové licence

BEZ KOMENTÁŘE: Čínská auta na šanghajském autosalonuVideo: AP

 
Článek

Třebaže se na šanghajském autosalonu představila řada aut, která v dohledné době uvidíme i na evropském trhu, jakožto čínský podnik ho samozřejmě nemohly vynechat místní značky. A někdy to, co přivezly, vypadá pro evropské oko vážně podivně.

Šanghajský autosalon odstartoval, přináší novinky i pro Evropu

AutoMoto

Značka BYD, známá především elektrickými auty, přivezla kromě nové 800V platformy, u níž se hovoří o dojezdu přes 1000 km na jedno nabití, také kompaktní vůz EA1. Ten také poprvé ukázalo logo bez oválného obrysu. Automobilka prezentovala i koncept X Dream a dovezla vůz s názvem Han, který zaujme otočným centrálním displejem.

Trochu víc pozornosti vzbudila značka Tank, která na autosalonu zažila své odhalení veřejnosti. Patří pod koncern Great Wall Motor a bude nabízet vozy třídy SUV. Rovnou ukázala vlajkovou loď s označením 800, která nemá malé ambice – je inspirovaná Rolls-Roycem Cullinan. Pod kapotou však podle dostupných informací má být dvoulitrový čtyřválec nebo třílitrový šestiválec, žádná V12.

Foto: Profimedia.cz

Tank 800 na šanghajském autosalonu

Kromě toho se ukázal také Tank 300, který není novinkou – už dříve se začal prodávat pod značkou Wey. Jeho úspěch byl ale tak velký, že se koncern rozhodl značku Tank osamostatnit. „Třístovka” není nepodobná Mercedesu třídy G nebo Jeepu Wrangler – možná proto je tak úspěšná.

Foto: Profimedia.cz

Tank 300 na šanghajském autosalonu

Tank 700 navzdory svému označení vysokým číslem sdílí žebřinový rám s 300; také je zaměřený spíš na jízdu mimo asfalt než na luxus. Automobilka se holedbá, že zejména díky modelu 800 se stane velkým globálním hráčem na trhu SUV.

Foto: Ford

Ford Evos na šanghajském autosalonu

Za zmínku stojí také crossover Ford Evos. Vznikl v Číně u firmy Changan Ford a také se tam bude vyrábět a výhradně prodávat, ale podle automobilky by nějak takto mohl vypadat nástupce modelu Mondeo. Ten totiž v roce 2022 skončí pravděpodobně bez přímé náhrady.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám