Článek
Jednou z nich je Toyota Fine-Comfort Ride. Má to být auto superluxusní a jeho konkurentem by měl být třeba Mercedes-Benz třídy S. Asi se vám nebude úplně líbit vzhled auta, ale možná je to dáno také tím, že Toyta poslala kola opravdu do naprostých krajů karoserie. Rozvor je proti S-Klasse o třicet centimetrů delší, ale auto jako celek je o 40 cm kratší (celkem 4830 mm).

Toyota Fine-Comfort Ride
O technice toho Toyota moc neřekla. Pouze víme, že vůz tankuje vodík, který se rychle načerpá, a nakonec dokáže nabídnout autu dojezd až 1000 km na jedno natankování.
Protože jde o koncept, i tady je interiér podřízen hlavně tomu, že vůz je možné jak řídit přímo člověkem, tak i předat řízení zcela automatice. Zajímavé je, že dveře jsou posuvné a auto nemá žádný B-sloupek.
Autobus pro olympiádu
Druhým vozem s vodíkovým pohonem je autobus Sora, který bude vyráběn speciálně pro olympijské hry v Tokiu. Jde o autobus pro 79 lidí (22 sedících a 56 stojících), který je vybaven supermoderní technikou HD kamer a inteligentního řízení. Kamery sledují situaci kolem celého autobusu a dokážou zaregistrovat i cyklisty nebo chodce, kteří mohou vstoupit do jízdní dráhy. Řidiči budou všechny tyto informace předávány a on uvidí prakticky cokoliv, co se kolem autobusu děje.

Toyota Sora

Toyota Sora
Má to ještě jednu velkou výhodu. Podle speciální linky namalované před zastávkou autobus pozná, kde se nachází, a sám dokáže na zastávku zajet tak, aby odsazení hrany autobusu od obrubníku bylo maximálně 10 cm. To se bude hodit hlavně při paralympijských hrách, které následují po těch olympijských.

Toyota Sora