Hlavní obsah

Toyota potvrzuje vývoj kompaktního pickupu, čekání se však protáhne

2:24
2:24

Poslechněte si tento článek

Automobilka Toyota potvrdila vývoj kompaktního pickupu, který bude mít samonosnou karoserii a bude k mání i s hybridním pohonem. Zákazníci si na něj ovšem počkají ještě nejméně rok.

Foto: Jan Handrejch, Novinky

Toyota Hilux GR Sport (ilustrační foto)

Článek

Toyota potvrdila plány na uvedení kompaktního pickupu, který má obsadit nejnižší cenovou kategorii v portfoliu japonské značky. Rozhodnutí je podle výkonného viceprezidenta Jacka Ericksena už učiněno, otázkou však zůstává načasování uvedení na trh. „Rozhodnuti už jsme. Otázka je, kdy si to dokážeme zařadit do plánu. V tuto chvíli už nejde o to ‚jestli‘,“ potvrdil Ericksen pro magazín MotorTrend.

Projekt je ve značně pokročilé fázi vývoje. Platforma i pohonné ústrojí jsou prakticky definitivně stanoveny. Nový kompaktní pickup bude mít samonosnou karoserii postavenou na platformě TNGA, která tvoří základ prakticky všech současných kompaktních modelů značky. Vozidlo bude také možné vybavit hybridním pohonem.

Interní analýzy Toyoty ukazují potenciál prodeje 100 až 150 tisíc kusů kompaktních pickupů ročně pouze na americkém trhu, což by pokrylo poptávku po cenově dostupnějším vstupním modelu v segmentu užitkových vozů. Společnost vidí velkou příležitost v segmentu zákazníků, kteří nepotřebují extrémní terénní schopnosti dražších modelů.

Jenže všichni ti zákazníci si ještě počkají - nejméně rok. Hlavní překážkou rychlejšího uvedení na trh je nedostatek inženýrských kapacit. Toyota aktuálně pracuje na 24 nových nebo aktualizovaných modelech a současně rozvíjí komplexní strategii více pohonných systémů. „Kvůli potřebě posílit naše portfolio elektromobilů a současnému vývoji páté a šesté generace hybridních systémů je obtížné najít inženýrské zdroje pro projekt, jako je kompaktní pickup,“ vysvětluje Ericksen.

Pozdní vstup má i své výhody

Toyota si je vědoma, že přichází pozdě, ale pozdní vstup do segmentu má i své výhody. „Když přijdete později, můžete vidět, co na trhu funguje a co ne. Dokázali jsme se poučit od různých konkurentů,“ říká Ericksen. V každém případě však hotový vůz má být velmi schopný pracant. „Pokud to uděláme, bude to Toyota truck. Musí mít určité schopnosti, vlastnosti a funkcionalitu. Musí to být pracovní kůň.“

Kromě toho je klíčovým požadavkem rozumná cena. „Dostupnost je jednou z největších překážek, kterým celé odvětví čelí,“ konstatuje Ericksen s tím, že všechny větší pickupy na americkém trhu hodně zdražily. Zda se malý pickup Toyoty dostane i do Evropy, se zatím nejeví příliš pravděpodobně.

Související témata:

Výběr článků

Načítám