Článek
Japonská automobilka Toyota patří dlouhodobě mezi přední propagátory a inovátory v oblasti vodíkového pohonu v automobilovém průmyslu. Zatímco na závodních prototypech testuje spalování vodíku, v běžném provozu už se lze setkat s vozy osazenými technologií vodíkových palivových článků.

Vodíkové kamiony budou nasazeny na logistické trasy v Belgii, Francii, Německu a Nizozemsku.
Nejde přitom pouze o osobní sedan Mirai, ale také o nákladní vozy, které značka již několik let testuje a vyvíjí ve spolupráci s dalšími partnery v Japonsku a USA. V minulém roce pak dorazil první testovací vodíkový kamion také na evropský trh, kde jeho testování probíhá ve spolupráci společností Toyota, Coca-Cola a Air Liquide.
Nyní se evropské zastoupení (Toyota Motor Europe) pochlubilo nasazením dalších čtyř vodíkových nákladních vozidel na svých logistických trasách v Belgii, Francii, Německu a Nizozemsku. Vozy jsou začleněny do flotil společností, které pro automobilku poskytují logistické služby.
V rámci projektu budou nasazeny 40tunové vodíkové nákladní vozy, jejichž výkon je srovnatelný s vozy osazenými klasickým naftovým motorem. Vodíkové kamiony ovšem neprodukují žádné výfukové emise CO2 a jejich provoz je tišší, což je příjemnější pro řidiče i okolí.

Na jednu nádrž ujede vodíkový kamion asi 400 kilometrů.
Dojezd vodíkového kamionu by se měl v reálných podmínkách pohybovat kolem 400 kilometrů, přičemž jednou ze zásadních výhod strojů osazených technologií palivových článků oproti bateriovým elektromobilům je rychlost doplnění vodíku, která je zhruba srovnatelná s běžným tankováním paliva.
Toyota bude průběžně vyhodnocovat jízdní schopnosti nákladních vozidel na palivové články v běžném provozu, což může pomoci s jejich dalším vývojem. Nákladní vozy navíc zvýší poptávku po vodíku, což by mohlo pomoci s dalším rozvojem evropské vodíkové infrastruktury.