Hlavní obsah

Toyota GR Yaris prošla modernizací, je silnější a nabízí i automat

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Ostrý GR Yaris dostal více výkonu, torzní tuhosti i rychlostních stupňů v nově vyvinuté automatické převodovce. Na vývoji všeho se podíleli závodní jezdci a po dvou z nich budou pojmenované speciální edice.

Modernizovaná Toyota GR YarisVideo: Toyota

 
Článek

Modernizaci nemůžou uniknout ani špičkové řidičské hračky, jako je Toyota GR Yaris - a právě její facelift máme nyní před sebou. Zvenčí stojí za povšimnutí přední nárazník s většími otvory pro vstup chladicího vzduchu a pár dalších změn designu, ovšem to tentokrát není to hlavní.

Větší změny se odehrály v interiéru, a třebaže jejich design může být diskutabilní, podle automobilky na vývoji spolupracovali závodní jezdci a cílem bylo usnadnit řidiči používání těch nejdůležitějších věcí. Proto je také šedivý panel tvarovaný do oblouku tak, aby na důležité ovládací prvky jako výstražné blinkry, vypínání stabilizačního systému či ostřik intercooleru vodou řidič co nejsnáze dosáhl.

V interiéru je novinkou také plně digitální přístrojový štít o úhlopříčce 12,3", jehož zobrazení je navrženo pro co nejsnazší čitelnost. Má různé režimy zobrazení podle toho, v jakém jízdním režimu je zrovna nastaven vůz. A na straně spolujezdce je prostor pro dodatečné ukazatele či displej.

Snad největší novinkou však je osmistupňová automatická převodovka, vyvinutá speciálně pro GR Yaris. Jmenuje se Direct Automatic Transmission a je to možnost, nikoliv povinnost - manuál zůstává v nabídce. Byla vyvinuta s ohledem na co nejrychlejší řazení a její elektronický mozek dokáže podle automobilky předvídat, jaký stupeň bude třeba zařadit a kdy.

Tříválec pod kapotou posílil na 280 koní a 390 N.m, tedy o 19 koní a 30 N.m. Pohon všech kol stále spoléhá na vícelamelovou mezinápravovou spojku a samosvorné nápravové diferenciály typu torsen.

Kromě toho je karoserie vozu tužší oproti dřívějšku a také odpružení - vpředu systémem McPherson, vzadu jsou lichoběžníky - dostalo nové naladění podle toho, jakou zpětnou vazbu vývojářům dali závodní jezdci. Po dvou z nich budou pojmenované dvě speciální edice vozu - Sébastien Ogier Special Edition a Kalle Rovanperä Special Edition. Odhalí se na Rallye Monte Carlo na konci ledna.

Test Toyoty GR Yaris: Fanoušci sobě

Testy

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám