Hlavní obsah

Krasavci brněnského Autosalonu: Bedouin a Enzo

Novinky, Jaroslav Šimek

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

BRNO

Trhákem a největším lákadlem letošního mezinárodního Autosalonu v Brně bude bezpochyby supersporťák Ferrari Enzo a Rinspeed Bedouin. Tyto a jiné šperky mezi automobilovými krasavci se představí široké veřejnosti od 7. do 12. června na mezinárodním Autosalonu v Brně.

Foto: Vratislav Konečný
Článek

Ferrari Enzo

Pořídit si dvoumístný supersporťák Ferrari Enzo není vůbec snadná záležitost. A to přesto, že máte v kapse zbytečných 25 miliónů korun. Je tu totiž ještě několik podmínek, které musíte splňovat, aby jste si tohoto krasavce mohli zaparkovat ve vaší garáži - jak mi řekla zástupkyně dovozní společnosti HP Exclusiv - patří i to, že zájemce o Enzo musí vlastnit alespoň tři Ferrari. To je také jeden z důvodů proč je také zatím objednán pouze jeden vůz pro českého zákazníka, který tento požadavek splňuje.

Bude to rozhodně šťastlivec, neboť série tohoto modelu je limitovaná: původně se počítalo s 349 vozy, avšak pro velký celosvětový zájem se definitivní množství ustálí na 399 vozech. Majitelům se Ferrari Enzo jistě štědře odvděčí. Nabízí jim totiž nefalšovanou vůni závodní dráhy zrychlením z klidu na stovku za 3,65 s, na dvoustovku za necelých 10 s a maximální rychlostí 350 km/h. Stará se o to uprostřed uložený šestilitrový dvanáctiválec o výkonu 660 koní.

Bedouin Rinspeed

Vyznavači extravagantních řešení dopravních prostředků, kterým však nechybějí nápady, se mají i letos v Brně nač těšit. Distributor kondomů Pepino pro ně i tentokrát zprostředkoval účast známé švýcarské designérské firmy Rinspeed pod vedením už vyhlášeného stylisty Franka M. Rinderknechta. Tahákem ve stánku bude ženevský premiérový exponát s názvem Bedouin: další ukázka prolínání segmentů - tentokrát dvoudveřového poloterénního kombi a pick-upu. K proměnám tohoto křížence z jednoho typu auta ve druhý stačí elektromotorům deset sekund.

Pouštní dravecZákladní technická data
NepřehlédněteFotogalerie Bedouin

Dovnitř usedá buď čtyřčlenná, nebo dvoučlenná posádka, jejíž řidič používá k ovládání automobilu knipl z letadla. V útrobách vozidla, vycházejícího z Porsche 911 Turbo, burácí šestiválcový boxer 3.6 l o úctyhodném výkonu 420 koní a nejvyšším točivém momentu 560 Nm, přeplňovaný dvěma turbodmychadly. Autu propůjčuje zrychlení z klidu na stovku za 5,9 s a maximální rychlost 250 km/h.

Ale to z překvapení není vše. Tak třeba díky tomu, že Rinderknecht je vyznavačem netradičních ekologických zdrojů pohonu, motor spaluje zemní plyn. Dekorativní doplňky, které dodala španělská firma Swarovski, jsou z broušeného křišťálu a zdobí například emblém na kapotě či hlavici řadicí páky. U jeho vzniku nemohl stát nikdo jiný než takový kalibr jako je známý designér Frank M. Rinderknecht.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám