Článek
Elektrický kompaktní sedan Tesla Model 3 prošel poměrně rozsáhlou modernizací před dvěma lety, nyní však automobilka představuje sadu několika dílčích vylepšení, která mají zvýšit uživatelský komfort a také zlepšují funkčnost elektromobilu.
Jednou z inovací v exteriéru je nová přední kamera, umístěná v přední liště, která nabídne širší výhled do okolí, přenášený na středový displej v kabině. Kamera je navíc vybavena ostřikovačem a integrovaným vyhříváním, díky čemuž by měla nabídnout jasný obraz v jakémkoliv počasí.
V kabině je novinkou páčka směrovek, která se vrací po kritice ovládání směrovek na volantu. Páčka byla podle automobilky „precizně navržena“ a má usnadnit ovládání vozu během jízdy.
Možná nejzásadnější inovace se však týkají baterie, která díky vyšší energetické hustotě článků slibuje delší dojezd v reálném provozu.
Prodloužení dojezdu se týká prakticky všech nabízených variant, nejzásadnější je ale u verze Model 3 Long Range, kde dojezd se standardními 18“ disky vzrůstá z původních 702 kilometrů na 750 kilometrů dle WLTP. U verze Long Range s pohonem všech kol pak dojezd vzrůstá z 678 kilometrů na 716 kilometrů.

Tesla Model 3 Highland
U základního Model 3 s pohonem zadních kol dojezd vzrostl z 513 na 520 kilometrů a u sportovní verze Performance vzrůstá z původních 528 na 571 kilometrů (dle WLTP).
Vylepšené bateriové články s vyšší energetickou kapacitou dostal také crossover Model Y, jehož verze Long Range s pohonem všech kol by nyní měla nabízet dojezd až 629 kilometrů namísto původních 586 kilometrů.
Vylepšené vozy už je možné objednávat přes Design Studio společnosti Tesla, přičemž ceny zůstávají navzdory vylepšení stejné.