Hlavní obsah

Tatra přijela, naložila a zvítězila

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

PRAHA

Společnost LASSELSBERGER nabídla Tatře možnost zúčastnit se srovnávacího testu třínápravových vozidel se znakem pohonu 6x6 a celkovou, technicky přípustnou hmotností do cca 40 tun. Tatra stejně jako dalších šest automobilek výzvu přijala. Cílem testu bylo přinést objektivní informace o kvalitě a výkonu nákladních aut na trhu.

Foto: Martin Lugger
Článek

Hlavním smyslem soutěže bylo provést objektivní srovnávací test vozidel nabízených na trhu ČR a získat tak informace potřebné pro optimalizaci obchodní politiky při nákupu dopravní techniky.

Hodnocení

Tomu bylo také přizpůsobeno hodnocení výsledků srovnávacího testu. Rozhodující kritéria pro hodnocení stanovil pořadatel takto:

1. Spotřeba pohonných hmot na přepravených 100 t zeminy - možnost získat max. 1000 bodů

2. Celkové množství převezené zeminy za 12 hod v tunách - možnost získat max. 100 bodů

3. Trestné body za každé překročení rychlosti nad 50 km/hod ( 2 trestné body ) a trestné body za každé porušení pravidel soutěže ( 5 trestných bodů )

Porota

Ředitelem soutěže byl ustanoven Ing. Zbyněk Sonntag, ředitel divize HOB Kaolin, dalšími členy poroty byli ekonomický ředitel divize Suroviny, technický ředitel divize Suroviny a závodní lomu Kaznějov.

Lokalita

Trať soutěže se nacházela v lomu Kaznějov a soutěžní vozidla převážela skrývkovou zeminu z místa nakládky do místa deponie, které byly od sebe vzdáleny cca 2 km. Povrch dráhy tvořil přírodní terén s maximálním podélným sklonem do 8 %. Nakládku zajišťovaly dva bagry pořadatele s objemem lžíce 3,5 m3.

Podmínky

Vozidla s nákladem absolvovala trasu ve směru klesání, prázdná se pak vracela do stoupání k místu nakládky, které se nacházelo na nejvyšším místě soutěžní trasy. Přepravované množství bylo zjišťováno namátkovým několikerým vážením naložených vozidel. Z něho pak byla vypočtená střední hodnota a ta po odečtení pohotovostní hmotnosti a vynásobení počtem obratů použita k hodnocení přepraveného množství zeminy v tunách. V době testu bylo slunečno, sucho a průměrná teplota okolního vzduchu kolem 10 stupňů Celsia.

K ověřovacímu testu bylo přihlášeno celkem 10 třínápravových vozidel 6x6, sedmi automobilek. Náklaďák Tatra byl zastoupen vozidlem výrobce a HOB Kaolin.

IVECO1 vozidlo
MAN2 vozidla
MERCEDES1 vozidlo
RENAULT1 vozidlo
SCANIA2 vozidla
TATRA2 vozidla
VOLVO1 vozidlo
UmístěníStart. čísloZnačkaTyp vozidlaCelkový počet bodů
1.10TATRAT163-360SK41068
2.3MAN40.464DFAK1036
3.9VOLVOFM12 66RCS972
4.7SCANIAP114CB/HZ340874
5.8TATRA (HOB)T163-36ESK8850
6.1IVECOMP380E44W800
7.6SCANIAP124CB/HZ420750
8.2MAN27.414DFAK660
9.4MERCEDESMB3343 AK586
10.5RENAULT420.34 6x6552

Více informací můžete nalézt na stránkách http://www.tatra.cz

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám