Článek
V případě závodního speciálu Tatra Ecorra V8 Sport bez nadsázky platí staré rčení o zlatých českých ručičkách. "Na vývoji spolupracovala celá řada odborníků. Motor je ryze českou záležitostí," řekl jezdec a manažer týmu Stanislav Hajdušek. Tatrovácký motor upravil Karel Bordovský. Jedná se o vzduchem chlazený osmiválec o výkonu 430 koní.
Přes pět metrů dlouhé závodní kupé váží pouze 1150 kilogramů a s benzínovým motorem doplněným šestistupňovou sekvenční převodovkou, která byla pro tatrovácký tým vyrobena na zakázku, dokáže z nuly na stovku vystřelit za 4 sekundy. Jako nejvyšší rychlost je pak udávána hodnota 320 km/hod.
"Úspěchem našeho týmu bylo druhé místo na tříhodinovce v Brně před dvěma lety a loňské 10 místo při šestihodinovce Epilog 2003," vyjmenoval úspěchy týmu Hajdušek. Trošku zklamáním je však pro něj složitá spolupráce s mateřskou továrnou Tatra. "Nepodporují nás žádnými finančními dotacemi," uvedl s tím, že kdo jiný než mateřský závod by měl závodní tým podporovat.
Tatra 603 Team I.: Začátky s veterány |
Příště: |
V úterý 20.4.: Tatra 603 Team III.: Sezóna 2004 |