Článek
Toyota na letošním Festivalu rychlosti v Goodwoodu nečekaně představila maskovaný závodní vůz třídy GT3, přestože jej v původním seznamu aut, která přiveze, neuvedla. Závodní speciál se poprvé představil na slavném kopci společně s druhým prototypem v maskovací fólii, který představuje silniční verzi s logem Lexus.
Lexus LFR, jak by se měl vůz jmenovat, byl již dříve spatřen při testech na okruzích Fuji Speedway, Spa-Francorchamps, Nürburgringu a nejnověji v blízkosti Pikes Peak, kde probíhalo srovnávání s předchozí generací Mercedes-AMG GT.
Rozlišení mezi silniční a závodní verzí je jednoduché díky výrazně agresivnější aerodynamice závodního vozu, která zahrnuje masivní zadní křídlo. Závodní vůz disponuje agresivnějším chlazením, je širší a má odlehčená boční okna, výfuky umístěné po stranách a stěrač uprostřed čelního skla. Oba vozy mají výrazný zvuk, který naznačuje přítomnost osmiválcového motoru.
Silniční verze nebude přímým nástupcem LFA s desetiválcovým motorem, ale spíše nahradí model RC F v exotičtějším provedení. Toyota vyvíjí tuto dvojici již přibližně tři a půl roku. V lednu 2022 společnost překvapila na tokijském autosalonu odhalením konceptu GR GT3 s logem Toyota, přičemž silniční verze ponese logo Lexus.
Motor by měl být vybaven dvojicí turbodmychadel a možná i hybridním systémem. Díky přeplňování a případné elektrifikaci by měl LFR výrazně překonat výkon 553 koní atmosféricky plněného desetiválce v LFA. Toyota plánuje nasadit GR GT3 do evropských závodů příští rok, takže odhalení finální podoby by mohlo přijít už brzy.