Hlavní obsah

Suzuki V-Strom 650 dostal novou masku i ABS

Novinky, Petr Kološ

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Kdo čekal, že po deseti letech výroby první generace Suzuki V-Strom přijde radikální změna, ten se mýlil. Současnou i novou generaci motorek na první pohled odliší jen znalci, úpravy jsou decentní. Díky absenci drahých technologií ale nepředpokládáme dramatické zvýšení ceny. Ta se u aktuální generace pohybuje kolem 165 000 Kč.

Článek

Přestože V-Storm kvůli své malé světlé výšce, svodům výfuků pod motorem nebo litým kolům nikdy nemohl být považovaný za čistokrevný stroj v kategorii enduro, řada jezdců ho tak vnímá. Proto s novou generací 2012 čekali například na drátěná kola, silnější vidlice (ideálně USD) nebo větší světlost. Nic z toho se ale nekoná. V-Strom je nadále tzv. univerzálním strojem.

Přestože výrobce mluví o nové generaci, jde spíš o facelift. Dvouválcový motor odvozený z SV 650 zůstává, je jen optimalizovaný – zejména v nízkých a středních otáčkách. Rám vycházející z V-Storm 1000 je beze změny. Stejná jsou i třípaprsková kola (110/80R19 vepředu a 150/70R17 vzadu), nebo brzdy. Standardem bude ABS.

Změnil se tvar obou předních světlometů. Už nezabírají prostor celé masky, ale byly lehce zmenšeny. Základní zešikmené linky jim zůstaly. Jiný je i přístrojový panel. Kombinuje analogový otáčkoměr s multifunkčním displejem ovládaným na řidítkách. Novinkou je elektronické ovládání polohy předního štítku.

Původní mohutný tvar nádrže zmírnily plastové bočnice ve tvaru mřížek. Nádrž je nově o dva litry menší – stále pojme slušných 20 litrů paliva. I zadní část stroje prošla změnami. Výfuk je vyvedený v ostřejším úhlu nahoru, což má působit sportovněji. Celkově V-Storm 650 ABS 2012 vypadá štíhlejší a vyšší.

Ostatně výše bude jezdec i sedět. Suzuki upravila výšku sedla z 82 cm na 83,5 cm. Sedlo má také optimalizovaný tvar. Technické údaje jsou až na drobnosti téměř stejné. Nový stroj je o 4 kila lehčí než současná generace – provozní hmotnost bude 214 kg. U véčkového dvouválce o výkonu 67 koní se mírně snížila komprese z 11.5:1 na 11.2:1. Upravená šestistupňová převodovka pak má mít mezi prvními pěti stupni menší rozestupy.

Díky nízké ceně, solidním vlastnostem, trvanlivosti a spolehlivosti patřil V-Storm 650 vždy k velmi oblíbeným. Nová generace přidává ABS a pár dalších detailů, což sice nenadchne jezdce toužící po opravdovém enduru v kategorii pod 1000 ccm, (půjdou k Triumphu nebo BMW) nicméně ti, kteří chtějí univerzální motorku za dostupnou cenu, mají nadále u Suzuki svou jistotu.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám