Hlavní obsah

SUV Cayenne dostalo menšího bráchu, Porsche ukázalo nový Macan

Novinky, maž

Německá automobilka představila už druhé SUV ve svém portfoliu. Vedle modelu Cayenne začne zanedlouho prodávat model Macan (indonésky tygr). Prozatím jsou v nabídce tři motory, a co je zajímavé - tři různé typy podvozků.

BEZ KOMENTÁŘE: Nové Porsche MacanVideo: Porsche

Článek

Macan přebírá typické rysy současné druhé generace většího SUV Cayenne, vnějším designem jsou si oba modely velmi podobné. Macan je s rozměry 4699 x 1923 x 1624 mm o 146 mm kratší, o 16 mm užší a o podstatných 82 mm nižší než Cayenne. Macan je také větší než Audi Q5, ze kterého vychází rovněž použitá technika, byť její finální naladění je odlišné.

Pro Macan, dostupný až s 21“ koly (standardem jsou 18palcová kola), jsou k dispozici tři typy podvozků. Základem je podvozek s ocelovými pružinami; přední náprava je pětiprvkové konstrukce, zadní kola jsou zavěšena na víceprvkové nápravě.

Foto: Porsche

Porsche Macan (2014)

Druhou možností je kombinace ocelových pružin a adaptivních tlumičů PASM (s režimem „komfort“ a „sport“) a konečně třetí variantou - v segmentu kompaktních SUV unikátní - je vzduchové odpružení. Vzduchový podvozek automaticky udržuje výšku vozu bez ohledu na jeho zatížení, přičemž světlou výšku lze nastavit ve třech úrovních - až 230 mm, což se hodí pro jízdu terénem.

Automat a 4x4 pro všechny verze

Všechny verze mají dvouspojkovou sedmistupňovou automatickou převodovku  a pohon všech čtyř kol. Ten je řízen prostřednictvím elektronicky ovládané vícelamelové spojky s elektronickým závěrem diferenciálu (ABD) a protiprokluzovým systémem (ASR). Trvale hnaná je zadní náprava, v případě potřeby se část točivého momentu dostane i na přední kola.

Foto: Porsche

Porsche Cayenne S Diesel

Z jakých motorů lze vybírat? Zatím jsou tři, ale v příštích letech určitě přibydou ještě další. Základem je zážehový šestiválec o objemu tři litry s dvojicí turbodmychadel. Tato jednotka produkuje výkon 340 k (250 kW). Tento model zvládne zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,4 s (5,2 s příplatkovým paketem Sport Chrono). Automobil dosahuje nejvyšší rychlosti 254 km/h a v kombinovaném režimu měření NEDC se spotřeba pohybuje mezi 9,0 a 8,7 l na sto ujetých kilometrů.

Foto: Porsche

Porsche Macan (2014)

Zájemce o vznětový motor uspokojí verze Macan S Diesel. Opět jde o třílitrový šestiválec, tentokrát naladěný na výkon 258 k (190 kW). V kombinovaném režimu činí spotřeba nafty 6,3 l/100 km. Stovku zvládne dieselový „tygr“ za 6,3 s (nebo 6,1 s ve spojení s paketem Sport Chrono); nejvyšší rychlost činí dle výrobce 230 km/h.

Vrcholná verze má 400 koní

Prozatímním vrcholem je Macan Turbo. Přeplňovaný motor 3,6 l V6 (ve vozu od Porsche se objevuje poprvé) dává nejvyšší výkon rovných 400 koní (294 kW). Stovku tak zvládnete za působivé 4,8 s (s paketem Sport Chrono 4,6 s) a pojedete až 266 km/h. To vše při normované spotřebě 9,2 l/100 km.

Foto: Porsche

Porsche Macan (2014)

V nové továrně, prodej v ČR od dubna

Macan se bude vyrábět v továrně v Lipsku, do které Porsche před spuštěním výroby investovalo 500 miliónů eur. Ročně ze zdejší výrobní linky může sjet až 50 tisíc vozidel. V České republice bude nové SUV k dostání od 5. dubna 2014.

České ceny zatím nebyly oznámeny, v sousedním Německu přijde základní benzínová nebo naftová verze na stejnou sumu 57 930 euro, což je v případě aktuálně oslabené české měny cca 1,5 miliónu korun.

Foto: Porsche

Porsche Macan (2014)

Související témata:

Výběr článků

Načítám