Hlavní obsah

Stellantis koupil přední firmu na vývoj autonomního řízení

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Automobilový koncern Stellantis dokončil akvizici společnosti aiMotive, jednoho z největších technologických specialistů pro automobilový průmysl, který pracuje na autonomním řízení.

Foto: Stellantis

Stellantis dokončil akvizici aiMotive.

Článek

Oznámení přichází měsíc po prvních zprávách o zájmu Stellantisu o maďarskou společnost. Softwarový ředitel Stellantisu Yves Bonnefont uvedl, že koupě společnosti aiMotive urychlí cestu skupiny k tomu, aby splnila cíle její strategie Dare Forward 2030. Ta počítá s širším zavedením pokročilého stupně autonomního řízení. „Díky odborným znalostem světové třídy aiMotive vylepšíme naši umělou inteligenci a základní technologii autonomního řízení, rozšíříme naši globální zásobu talentů a podpoříme střednědobý vývoj naší zcela nové platformy STLA AutoDrive,“ dodal Bonnefont.

Díky této akvizici si aiMotive zachová provozní nezávislost a bude fungovat jako dceřiná společnost Stellantisu. Jejím generálním ředitelem zůstane László Kishonti, zakladatel aiMotive.

Pět stupňů k puštění volantu. Autonomní řízení má svá pravidla

AutoMoto

„V roce 2015 jsem založil společnost, která by vyvíjela technologie formující budoucnost mobility pro každého,“ řekl Kishonti. „Jsem potěšen, že o sedm let později můžeme přispět k ambicím společnosti Stellantis a spolupracovat na tom, aby vozy milionů zákazníků byly lepší, bezpečnější a inteligentnější.“

V portfoliu aiMotive jsou tři produkty: aiData, aiWare a aiSim. Tato technologická řešení bude nadále provozovat společnost a dodávat je zákazníkům třetích stran. Do portfolia aiMotive přibude čtvrtý produkt. Jmenuje se aiDrive – integrovaný software pro autonomní řízení. Inovace aiMotive budou začleněny do tří technologických platforem Stellantisu, které jsou v současné době vyvíjeny: STLA Brain, STLA SmartCockpit a STLA AutoDrive. To bude implementováno v roce 2024 v nových architekturách vozidel (STLA Small, Medium, Large a Frame), což by mělo výrazně ovlivnit strategii digitalizace Stellantisu. Začátkem tohoto roku Stellantis oznámil své cíle Dare Forward 2030. Plánem je mít 100 procent prodeje vozidel v Evropě do roku 2030 na baterie. Ve Spojených státech je cílem 50 procent. Společnost Stellantis si stanovila cíl dosáhnout do roku 2038 nulové uhlíkové čistoty, přičemž 50procentní referenční hodnota byla stanovena pro rok 2030.

Stellantis vznikl spojením skupin PSA a FCA, patří do něj automobilové značky Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram a Vauxhall.

Evropa je drahá, Stellantis uvažuje o výrobě aut v Indii

AutoMoto

Stellantis chce prodloužit život autům se spalovacími motory. Bude repasovat díly

AutoMoto

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám