Hlavní obsah

Stellantis je o krok blíž uvedení revolučních baterií pro elektromobily

2:00
2:00

Poslechněte si tento článek

Společnosti Stellantis a Factorial oznámily úspěšnou validaci nové baterie pro elektromobily tvořené články s pevným elektrolytem. Nabízí vysokou energetickou hustotu, funguje v širokém rozmezí teplot a slibuje vysokou rychlost nabíjení.

Foto: Stellantis

Stellantis a Factorial pokračují ve vývoji nové revoluční baterie pro elektromobily.

Článek

Baterie s pevným elektrolytem by podle mnoha očekávání měly přinést zásadní revoluci ve světě elektromobility.

Ověřované články FEST s kapacitou 77 Ah vykazovaly energetickou hustotu 375 Wh/kg při více než 600 cyklech, což by mělo představovat milník pro velkoformátové baterie s pevným elektrolytem, které jsou také často označované jako solid-state či polovodičové baterie.

Foto: Stellantis

Nová baterie by se již v příštím roce měla objevit v modelech Dodge Charger Daytona.

Dnes se přitom energetická hustota u baterií v elektromobilech nejčastěji pohybuje v rozmezí 150 až 250 Wh/kg. Větší energetická hustota tak dovolí instalovat menší baterie, což sníží hmotnost vozu, ovšem bez negativního dopadu na dojezd. Pozitivně by se pak mohla promítnout i do cen.

Baterie FEST navíc slibují zkrácení doby nabíjení z 15 na 90 procent na pouhých 18 minut při pokojové teplotě a díky specifickému složení elektrolytu by měly články bez problému fungovat při teplotách -30 až 45 stupňů Celsia. Překonávají tak jiné typy článků s pevným elektrolytem a otvírají možnosti pro využití v širších podmínkách.

Stellantis se tak díky úspěchu při ověřování nového typu baterií opět posouvá ve svém plánu představit v příštím roce flotilu elektromobilů Dodge Charger Daytona právě s novým typem baterií, která by měla prezentovat jejich výhody a umožnit testování v podmínkách reálného světa.

Výběr článků

Načítám