Článek
Baterie s pevným elektrolytem by podle mnoha očekávání měly přinést zásadní revoluci ve světě elektromobility.
Ověřované články FEST s kapacitou 77 Ah vykazovaly energetickou hustotu 375 Wh/kg při více než 600 cyklech, což by mělo představovat milník pro velkoformátové baterie s pevným elektrolytem, které jsou také často označované jako solid-state či polovodičové baterie.

Nová baterie by se již v příštím roce měla objevit v modelech Dodge Charger Daytona.
Dnes se přitom energetická hustota u baterií v elektromobilech nejčastěji pohybuje v rozmezí 150 až 250 Wh/kg. Větší energetická hustota tak dovolí instalovat menší baterie, což sníží hmotnost vozu, ovšem bez negativního dopadu na dojezd. Pozitivně by se pak mohla promítnout i do cen.
Baterie FEST navíc slibují zkrácení doby nabíjení z 15 na 90 procent na pouhých 18 minut při pokojové teplotě a díky specifickému složení elektrolytu by měly články bez problému fungovat při teplotách -30 až 45 stupňů Celsia. Překonávají tak jiné typy článků s pevným elektrolytem a otvírají možnosti pro využití v širších podmínkách.
Stellantis se tak díky úspěchu při ověřování nového typu baterií opět posouvá ve svém plánu představit v příštím roce flotilu elektromobilů Dodge Charger Daytona právě s novým typem baterií, která by měla prezentovat jejich výhody a umožnit testování v podmínkách reálného světa.