Hlavní obsah

Stará dobrá tlačítka i obrazovka, kterou řidič nevidí. Exkluzivní dojmy z chystaného Porsche Cayenne

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Ještě před dubnovou premiérou notně modernizované třetí generace Porsche Cayenne jsem usedl do interiéru prototypu. I když dosud cayenne uvnitř mnoho změn nepotřeboval, je potěšující, že se v Zuffenhausenu nenechali zcela strhnout digitalizací, a to i přesto, že multimédia jsou technologicky na vrcholu.

Foto: Porsche

Interiér Porsche Cayenne třetí generace po modernizaci

Článek

Modernizace automobilů se často omezují na světla, nárazníky a různé retuše uvnitř, ale pro Porsche Cayenne bude nový modelový rok znamenat mnohem více.

Již není tajemstvím, že přibližně v polovině dekády se ukáže zcela elektrická čtvrtá generace na nové platformě speciálně pro velké, luxusní elektromobily. Třetí vydání na platformě MLB, které je na trhu od roku 2017, tak letos dostává facelift, a je logické, že nikoli jen na pár let. S velkou pravděpodobností zůstane v nabídce vedle nového elektromobilu, tak jako tomu bude u macanu první a chystané druhé, rovněž již zcela elektrické generace.

Nahlédněme tedy dovnitř. I přesto, že se jedná o vůz se spalovacím motorem, inspiraci v designovém jazyku interiéru hledejme u elektromobilu Taycan. Řeč je o oblejších křivkách nebo digitálním přístrojovém štítu, který je velmi elegantně vsazen do palubní desky a zachovává si typických pět virtuálních „budíků“.

Srovnání interiéru třetí generace cayennu před faceliftem a po modernizaci (vpravo). Pro srovnání posuňte jezdcem.

Startování je tradičně vlevo od volantu, jen už se jedná o tlačítko místo zabudovaného „klíče“, což je pro staromilce trochu škoda. Řadicí páčku nyní najdete vpravo od volantu, čímž se uvolnilo místo na středové konzoli.

Právě středový tunel mě potěšil svou uživatelskou přívětivostí. Na dosah ruky máte fyzické ovládání hlasitosti a ventilace, dvou nejčastěji používaných prvků v autě, které nemusíte ovládat dotykem. Fyzická tlačítka zůstávají i na volantu, navíc jde všechno s krásně precizním chodem.

Foto: Porsche

Interiér Porsche Cayenne třetí generace po modernizaci

Centrální 12,3palcový displej vychází z dosud používaného infotainmentu. Má vysoké rozlišení, skvělý kontrast a systém je velmi intuitivně členěný.

Zcela novým prvkem je volitelně integrovaný 10,9palcový displej pro cestujícího vpředu. Přídavná dotyková obrazovka je samostatným světem spolujezdce, krom téměř všech informací, které jsou k dispozici na obrazovce uprostřed, umožňuje i použití mediálních služeb včetně streamovacích platforem. Stačí pak jen nasadit sluchátka.

Aby obraz řidiče nerozptyloval, je na obrazovce speciální fólie. Na tento prvek jsem se zaměřil a periferním viděním zapnutý film řidič skutečně nepostřehne, pokud otočí hlavu a soustředěně zaostří, zahlédne jen slabý jas bez jasných obrysů.

Foto: Porsche

Interiér Porsche Cayenne třetí generace po modernizaci

Zajímavé je, že Porsche pro tento účel použilo fólii místo skládání pixelů, jako to nabízely například vozy Jaguar Land Roveru na středových obrazovkách, nepochybně se ale jedná o levnější a velmi efektivní řešení.

Stranou technologií jde o velmi příjemné místo k životu, zpracování je excelentní a nechybí známé designové prvky pro cayenne, jako jsou madla u středového tunelu. Interiér je přitom jednou z více podstatných změn, které cayenne čekají, ale o tom více až během chystané premiéry.

Elektrické Porsche Cayenne se bude vyrábět v Bratislavě

AutoMoto

Nejlepší univerzální auto široko daleko. Test Porsche Cayenne S

AutoMoto

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám