Hlavní obsah

Sporťák od Mazdy za velkou louží

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

NEW YORK

Po ženevském festivalu se nový koncept Mazda MX Sportif představil i na mezinárodním autosalonu v New Yorku. Zcela nový design dává najevo směr, kterým se bude automobilka Mazda ubírat v nové "C" třídě. MX Sportif je už velmi přesným předobrazem Mazdy 3, která ve výrobním programu japonské automobilky nahradí známou řadu nižší střední třídy s označením 323.

Foto: Marek Venuta
Článek

Pětidveřový hatchback MX Sportif se stejně jako všechny vozy nové generace Mazda vyznačuje nápadným designem založeným na masivním a dynamickém vzhledu, dobré ovladatelnosti a optimálním vyvážení funkčnosti a prostornosti interiéru. Dynamické proporce a napnuté kontury protažené kabiny jsou ukončeny extrémně krátkým přesahem karoserie. Robustní linky jdoucí z propracované masky a přecházející zpět přes kapotu motoru kombinovanou s trojúhelníkovými zadními sloupky jen zvýrazňují celkovou masivnost nové Mazdy.

V interiéru se Mazda Sportif vyznačuje sportovně-komfortním designem, který se celkově snaží být co nejpohodlnější a zároveň nepraktičtější jak pro řidiče, tak pro pasažéry. Interiér, obložení dveří i vnitřní kovové prvky jsou lehce omývatelné. Přístrojová deska nemá příliš elegantní vzhled, což umožňuje dobrou viditelnost i využití všech potřebných funkcí během jízdy. Pro větší jízdní bezpečnost je Sportif vybaven i systémem řízení jízdní stability (DSC).

Nový MX Sportif je osazen čtyřválcovým dvoulitrem MZR 2.0, který byl vyvinut jako "člen" nové generace motorů od Mazdy. Děje se tak prostřednictvím ručně řazené pětistupňové převodovky. Jeho výkon je odhadován okolo 150 koní při 6000 otáčkách za minutu a maximální točivý moment 210 N.m-1 při 4500 otáčkách za min. Více technických údajů v tabulce.

Technická data Mazdy MX Sportif
RozměryDélka4350 mm
Šířka1760 mm
Výška1450 mm
Rozvor2640 mm
MotorTypčtyřválec MZR 2.0L
Výkon150 koní /6000 ot./min.
Max. točivý moment210 N.m-1/4500 ot./min.
Převodovka
Pětistupňová manuální

Reklama

Související témata:

Související články

Mazda 2: punc individuality

Mazda 2 je dalším přírůstkem v segmentu malých aut, kde bude soupeřit například s Citroënem C3, Fiatem Punto, Opelem Corsa, Peugeotem 206, Renaultem Clio,...

Mazda představila žhavou novinku RX-8

Prezident japonské automobilky Mazda Lewis Booth představil 9. dubna v Tokiu vůz RX-8. Sportovní kupé váží pouhých 1330 kg a má čtveřici proti sobě...

Alfa Brera fascinuje

Alfa Romeo Brera je prvním automobilem na světě, jemuž se současně podařilo vyhrát ve dvou kategoriích soutěže "Nejlepší nový koncepční vůz roku" (nejlepší...

Japonec střižený pro Evropu

Když jsem před několika lety navštívil město Toyota City, zástupci největší japonské automobilky se chlubili tím, že pro budoucí generace toyot chystají řadu...

Pouštní dravec jménem Rinspeed Bedouin

Letošní ročník ženevského autosalonu je dávno minulostí a automobilky a designerská studia se již připravují na příští ročník. Ani tentokrát se na domácím...

Auta blízké budoucnosti v New Yorku

Mezinárodní autosalon v New Yorku, jehož brány se dnes otevřely veřejnosti, představil řadu koncepčních novinek. Novou generaci vozu CLK Cabriolet uvedla...

Clio, auto s ďáblem pod kapotou

Renault navázal na svou historii výjimečných sportovních vozů novým šestiválcovým Cliem. Toto auto převzalo design z Clia nejnovější generace. Díky řadě změn...

Hyundai XG po omlazovací kúře

Nový luxusní sedan vyšší střední třídy Hyundai XG 3,5i V6 představený na nedávném ženevském autosalónu, vznikl dalším vývojem dosavadního typu XG, který...

TEST: Touran novým vanem VW

Řadu velkoprostorových vozů (MPV) se volkswagen nyní rozhodl doplnit - po nastupujícím největším multivanu a už existujícím středním sharanu - o nejmenší...

Kia směřuje výš

Novou luxusní limuzínou Opirus chce značka Kia nově vstoupit do segmentu luxusních vozů. Jejím cílem je nabídnout vůz s mimořádně vysokou úrovní designu...

Výběr článků

Načítám