Hlavní obsah

Skotsko odsouvá zákaz prodeje spalovacích aut kvůli infrastruktuře a nákladům

Pomalý rozvoj nabíjecí infrastruktury a vysoké náklady na provoz elektromobilu přiměly Skotsko k tomu, aby se vydalo proti celosvětovému trendu.

Foto: PRE

Nabíječka elektromobilů (ilustrační foto).

Článek

Po stránce konců prodejů nových aut bez elektrifikace jsme v poslední době byli spíš svědky jejich zavádění, ať už ze strany automobilek, či vlád. Skotsko však nyní jde proti tomuto trendu a britský zákaz prodeje nových aut, která nejsou hybridní či elektrická, odsunulo o dva roky na rok 2032.

Britská vláda již dříve uzákonila konec prodeje aut, která nejsou alespoň plug-in hybridní, v roce 2030. O pět let později už si budou lidé smět koupit pouze bateriové elektromobily.

Skotský ministr pro energetiku Michael Matheson vyjádřil obavy z toho, jak pomalu se rozvíjí nabíjecí infrastruktura v zemi, a také o náklady na provoz s tím, jak drahá je v Británii nyní elektřina. Uvádí to web Autocar, který zprávu přináší.

Spotová cena elektřiny ve Velké Británii je nyní na úrovni 162 liber (cca 4400 korun) za megawatthodinu, vládní strop je nastavený na 340 liber (cca 9200 korun) za megawatthodinu. Průměrná cena nabíjení u veřejných rychlonabíječek je zhruba 70 pencí (19 korun) za kilowatthodinu, což činí jízdu elektromobilem dražší než jízdu autem na naftu, pokud člověk nabíjí pouze u veřejných rychlonabíječek.

Odsunutí konce prodeje konvenčních aut je součástí nového dokumentu, který načrtává plány Skotska na dekarbonizaci. Ten se z velkého dílu věnuje podpoře obnovitelných zdrojů energie.

Auta se spalovacími motory ve hře i po roce 2035, ovšem na syntetická paliva

AutoMoto

Reklama

Výběr článků

Načítám