Hlavní obsah

Škoda začala vyrábět modernizovanou verzi tříválcového motoru 1,2 HTP

Novinky, Martin Žemlička

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Nejslabší motor koncernu Volkswagen, tříválcová nepřeplňovaná dvanáctistovka, se dočkal modernizace. Motor s označením 1,2 HTP nabízí jen velmi málo dynamiky, dříve navíc býval i hlučný, na druhou stranu jde o nejlevnější motor pro Fabii či Roomster.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Škoda Fabia combi

Článek

K nejdůležitějším změnám motoru 1,2 HTP patří výměna článkového řetězu, pohánějícího rozvodové ústrojí, za ozubený řetěz. Mimoto se podařilo snížit hmotnost klikové hřídele (Škoda neuvádí o kolik). Úpravy se týkají obou variant motoru, tedy jak dvouventilové, tak i čtyřventilové verze.

Modernizovaný tříválcový agregát 1.2 HTP je určen do modelů Fabia a Roomster, VW Polo a Fox, Seat Ibiza a Cordoba. V roce 2008 bylo v závodě Škoda v Mladé Boleslavi vyrobeno 270 875 tříválcových atmosférických dvanáctistovek.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám