Článek
Pod kapotou pracují stejné motory jako dosud – čtyři benzinové a tři naftové. Nabídka začíná na benzínové jednotce 1,4 TSI s výkonem 92 kW, vrcholem je benzínový šestiválec 3,6 FSI V6/191 kW. Podrobné technické údaje k motorům zatím automobilka neuvedla.
Povinností ke všem naftovým motorům a základní benzinové motorizaci je v zemích EU kontroverzní systém Start-Stop, doplněný o podstatně užitečnější rekuperaci brzdné energie. Automobilka rovněž nabídne pneumatiky se sníženým valivým odporem i delší převody, které sice ušetří pár deci na spotřebě, dynamice jízdy ale nesvědčí.
Automatické dvouspojkové převodovky DSG mají šest, respektive sedm stupňů, mechanická převodovka má šest rychlostních stupňů. Pro vybrané motorizace je k dispozici pohon všech kol s mezinápravovou spojkou Haldex čtvrté generace (některé modely koncernu používají V. generaci, tu zřejmě dostane až třetí generace novodobého superbu).
Lepší je i variabilita verzí s pohonem obou náprav: 2,0 TDI/103 kW bude ve verzi 4×4 spřažen s ručně řazenou převodovkou (dosud to šlo pouze s DSG), výkonnější verze „čtyřkolky“ 2,0 TDI/125 kW pak bude k dispozici se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG, což dosud nebylo možné.
V nabídce jsou nové tří- a čtyřramenné volanty, potahové látky, stejně jako dekory přístrojové desky. Pro nejvyšší výbavu Laurin & Klement je k dispozici nová barevná kombinace interiéru v hnědém provedení. Á propos - deštník zůstal - cestující jej najdou v levých zadních dveřích ve speciální přihrádce.
Změny designu jsou kosmetické
Na první pohled se toho mnoho nezměnilo, odlišnosti na vnějším designu jsou spíše kosmetické a rovněž rozměry superbu jsou stejné. Příď vozu má širší masku chladiče a nově tvarované přední světlomety s integrovanými LED světly pro denní svícení.
Pozměněna byla rovněž kapota s logem automobilky, nárazník s mlhovkami a přední blatníky. Jiná je grafika a provedení zadních svítilen, za zmínku jistě stojí i efektní pruh tří diod. Nové jsou kromě kol z lehké slitiny o rozměrech 16, 17 a 18 palců také dva metalické odstíny - šedá Metal a bílá Moon.
Nechybí ani nové funkce: poprvé lze ovládat sedadlo spolujezdce vpředu elektricky ze zadního místa (a zvětšit si tak již obrovský prostor pro nohy cestujícího vpravo vzadu). Novinkou je i Automatic Parking Assistant, nyní ve verzi 2.0. Systém vedle podélného parkování a vyjíždění z řady zaparkovaných vozidel dokáže také zaparkovat do příčné mezery.
Některé bezpečnostní a komfortní prvky výbavy, které má nová octavia, však omlazená verze vlajkové lodi mladoboleslavské automobilky kupodivu nedostala. Jde například o adaptivní tempomat, rozpoznávání dopravních značek a Lane Assistant udržující automobil v jízdním pruhu.
Superb i Superb Combi budou na trh uvedeny koncem června 2013. Ceny zatím oznámeny nebyly.