Hlavní obsah

Škoda představuje karoq po faceliftu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Prostřední z trojice SUV mladoboleslavské značky podstoupilo modernizaci, týká se především vizuálních retuší. Zmodernizované provedení jsme zhlédli naživo, tradiční velkolepá premiéra však kvůli koronavirovým opatřením proběhla čistě digitálně.

Foto: Škoda Auto

Škoda Karoq po faceliftu.

Článek

Škoda Karoq je na trhu od roku 2017. „S počtem více než půl milionu prodaných vozů je karoq jedním z pilířů úspěchu značky Škoda,“ říká o nástupci yetiho šéf značky Thomas Schäfer a přibližuje jej tím třeba i takové octavii. Není divu, na segmentu C SUV stojí v Evropě většina mainstreamových značek.

Modernizace se točí kolem podobných změn, jako tomu bylo v případě nedávného faceliftu většího kodiaqu, avšak právě od „medvěda“ se má teď karoq zároveň více odlišit. Řeč je o předních světlometech, které svým jednoduchým denním svícením s jedinou linkou před faceliftem připomínaly kodiaq. Nyní je linka rozdělena a tvoří zajímavý schod.

Foto: Škoda Auto

Škoda Karoq po faceliftu.

Foto: Škoda Auto

Škoda Karoq před faceliftem.

Pod hlavní částí světlometů nadále zůstává i spodní, druhá část. Podobně jako u kodiaqu po faceliftu už neslouží jen pro mlhová světla, ale ve vyšších výbavových stupních i pro potkávací světla. V tomto režimu tehdy karoq po faceliftu svítí čtyřmi body, což i automobilka pojmenovala „čtyřokým designem“.

Výraz přídě mění i větší, širší maska chladiče a odlišný nárazník s výraznějším tvarováním.

Změnila se i záď. Nový je nárazník a výraznější zadní spoiler. Zatímco nápis místo loga se na karoq dostal v rámci předchozích úprav, nové jsou výrazně užší LED svítilny.

Foto: Škoda Auto

Škoda Karoq po faceliftu.

Foto: Škoda Auto

Škoda Karoqpřed faceliftem.

Novinka nabízí devět barev karoserie, včetně nových metalických odstínů, oranžové Phoenix a šedé Graphite. Podobně jako u kodiaqu či nové fabie přicházejí ke slovu i aerodynamická kola. Vždyť karoq není elektrifikován a ušetřené gramy CO2 se hledají všude.

17palcová kola Scutus a devatenáctky Sagitarius tak mají odnímatelné aerodynamické černé plastové kryty, které snižují víření okolo kol. Aerodynamický tvar mají také 18palcová kola Miran.

Za volantem Škody Kodiaq po faceliftu: Vylepšení dobrého auta

Testy

Po faceliftu bude nadále k mání populární verze Sportline s lakovanými prvky karoserie, černými doplňky a například alcantarou uvnitř. Dobrodružně laděný scout již v nabídce nezůstal, „junácká“ varianta tak zůstává vyhrazena už jen octavii a superbu.

V interiéru se toho změnilo velmi málo. Nově ztvárněné jsou dekorační lišty, ambientní osvětlení má rozšířené funkce. Dvouramenný volant se rovněž do karoqu dostal již před faceliftem. Nové jsou potahy sedadel z veganské eko látky.

Foto: Škoda Auto

Škoda Karoq po faceliftu.

Digitální přístrojový štít má dvě velikosti, 8 až 10,25 palce, analogové přístroje už v nabídce od léta nebudou. Informačně-zábavní systém využívá také středové obrazovky, může mít až 9,2 palce a připojení na internet.

Foto: Škoda Auto

Motory Škody Karoq po faceliftu (*předběžné údaje).

Rovněž nabídka motorizací zůstává, a to včetně vrcholných dvoulitrů. Základem ale je litrový zážehový tříválec o výkonu 81 kilowattů, 110 koní, ve spojení s manuální šestistupňovou převodovkou. Patnáctistovku se 110 kW, 150 koni již lze párovat se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, která je u dvoulitru povinná, stejně jako pohon všech kol.

Vznětové jednotky zastupuje dvoulitrové TDI o výkonech 85 kW, 116 k až 110 kW, 150 k. Silnější lze párovat s pohonem všech kol.

Škoda představuje sedan Slavia, novinku pro Indii jsme prohlédli do detailu

AutoMoto

Vždy jde o motory s přídomkem Evo, což znamená poslední emisní evoluci. „U motorů současné generace Evo jsme zvýšili účinnost a současně snížili emise CO2 a NOx. Naftové motory využívají velmi efektivní úpravu výfukových plynů. Nižší spotřebu benzínových motorů zajišťují mimo jiné vysoké vstřikovací tlaky. Současné motory mají také mnohem vyrovnanější průběh výkonu,“ říká Johannes Neft, člen představenstva odpovědný za technický vývoj.

Karoq bude nadále nabízen v 60 zemích světa. Je vyráběn v České republice, na Slovensku, v Rusku a Číně. Současný karoq před faceliftem už několik týdnů nelze objednat. Přesné datum příjezdu modernizované varianty na trh je zatím neznámé, stejně jako ceny novinky.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám