Hlavní obsah

Škoda investuje do elektromobility 138 miliard korun

Aktualizováno

Automobilka Škoda Auto investuje v příštích pěti letech dalších 5,6  miliardy eur (zhruba 138 miliard korun) do elektromobility a 700 milionů eur (přibližně 17,2 miliardy korun) do digitalizace. Loni firma uváděla, že chce během pěti let do elektromobilů investovat 1,4 miliardy eur, tedy čtvrtinovou částku.

Škoda Auto představila koncept Vision 7S.Video: Škoda Česká republika

 
Článek

Do roku 2026 automobilka uvede na trh tři nové čistě elektrické modely a další budou následovat. Podíl čistě elektrických vozů na prodejích značky má v Evropě do roku 2030 vzrůst na více než 70 procent.

Urychlení přechodu na elektromobilitu a  digitalizaci má prezentovat nové logo a vizuální styl značky. Uvedli to v úterý zástupci firmy při představení studie nového elektromobilu Vision 7S.

Škoda Auto představila nové logo

AutoMoto

„Prostřednictvím studie Vision 7S nabízíme konkrétní pohled na zcela nový model Škoda, kterým rozšíříme produktové portfolio a naši zákaznickou základnu. Výrazně tak zrychlujeme naši elektrickou ofenzívu,“ uvedl předseda představenstva společnosti Klaus Zellmer.

Foto: Roman Vondrouš, ČTK

Škoda představila koncept vozu Vision 7S.

Během pěti let uvede Škoda elektromobil v kategorii malých vozů, dále kompaktní elektrické SUV a také sedmimístný rodinný vůz. Konkrétní představu sedmimístného elektrického SUV nabízí studie Vision 7S. Vůz na bázi modulární platformy pro elektromobily (MEB) koncernu Volkswagen má baterii s kapacitou 89 kWh, která umožňuje dojezd více než 600 km a dobíjení výkonem až 200 kW. Další elektromobily budou následovat do roku 2030.

I v následujících letech ale bude automobilka pokračovat v modernizaci svých modelů se spalovacími motory. Ve druhé polovině příštího roku představí novou generaci modelů Superb a Kodiaq. V roce 2024 bude následovat modernizovaná Octavia.

Foto: Škoda Auto

Nové logo Škody Auto

Automobilka Škoda od roku 2020 prodává jeden ryze elektrický vůz Enyaq iV ve dvou karosářských verzích SUV a SUV-kupé. Má pohon zadních nebo všech kol a stojí od 1,18 milionu korun, na jedno nabití dojede v závislosti na kapacitě baterie, která může mít 60 nebo 80 kWh, až přes 500 km dle měřicího cyklu WLTP.

Není to první moderní elektromobil značky – již v letech 2019 a 2020 prodávala model Citigo-e iV, a to nejdříve za 430, později za 470 tisíc korun. Ten zvládl na jedno nabití 36,8kWh baterie dojet nanejvýš 265 km daleko.

Kromě elektromobilů prodává i plug-in hybridy, tedy hybridy s možností dobíjet baterii ze zásuvky. Ty jsou dostupné u modelů Octavia a Superb a stojí od 860, resp. od 1,07 milionu korun. Jejich baterie má kapacitu 13 kWh a ujedou na ni až 64, resp. 56 kilometrů. Pak nastupuje klasický zážehový motor, který má palivo ve standardní nádrži.

Škoda Enyaq Coupé RS iV vs. Volkswagen ID.5 GTX: Není vrabčák jako vrabčák

Testy

Od roku 2030 mají být vozidla v českých a indických závodech Škody vyráběná s nulovými emisemi. V čele stojí závod ve Vrchlabí, který vyrábí CO2 neutrálně již od roku 2020.

Škoda Auto letos za první pololetí dodala zákazníkům v celém světě 360 600 aut, což je meziroční pokles o 30 procent. Provozní zisk klesl na 676 milionů eur (16,6 miliardy Kč) z loňských srovnatelných 974  milionů eur (23,9 miliardy Kč). Pokles způsobily hlavně vyšší náklady na výrobu a nepříznivý vývoj směnných kurzů. Na výsledky má vliv také rusko-ukrajinský konflikt. Tržby za leden až červen zůstaly v meziročním srovnání téměř beze změny a činily 10,2 miliardy eur (250,4 miliardy Kč).

Reklama

Výběr článků

Načítám