Hlavní obsah

Škoda Enyaq RS přijíždí s dynamikou menšího sourozence

3:28
3:28

Poslechněte si tento článek

Modernizovaný elektromobil Škoda Enyaq konečně přijíždí ve vlajkové verzi RS, jejíž parametry se shodují s vrcholným elroqem. Velmi podobné jsou pak i designové úpravy.

Modernizovaná Škoda Enyaq RSVideo: Škoda Auto

Článek

Škoda Enyaq, první čistě elektrický model značky, prošla začátkem roku výraznou modernizací, která ovšem opomíjela vlajkové provedení s tradičním označením RS. Jeho premiéru si automobilka nechala až na právě probíhající hokejový šampionát. Stylem i parametry přitom enyaq následuje již dříve představený elroq.

Začněme technikou, která je již dobře známá. Enyaq RS, v provedení SUV i kupé, je osazen dvojicí elektromotorů s kombinovaným výkonem 250 kW, putujícím na všechna čtyři kola. V obou karosářských verzích vůz zrychluje z nuly na 100 km/h za 5,4 sekundy a maximální rychlost je omezena na 180 km/h.

Enyaq RS a Enyaq Coupé RS se tak společně s modelem Elroq RS stávají nejlépe zrychlujícími sériovými modely značky Škoda na trhu. Baterie má opět kapacitu 84 kWh (79 kWh využitelných), což u klasického SUV znamená dojezd přes 550 kilometrů, zatímco kupé zvládne přes 560 kilometrů (dle WLTP).

Rychlonabíjení je podporováno při výkonu až 185 kW, z 10 na 80 procent kapacity se tak baterie nabije za 26 minut. Nabíjení střídavým proudem je podporováno při výkonu 11 kW, kdy nabití z 0 na 100 procent kapacity zabere 8 hodin a 30 minut.

Z technických vylepšení pak můžeme zmínit ještě přepracovaný sportovní podvozek s optimalizovaným nastavením tlumičů, který je snížen o 15 mm vpředu a 10 mm vzadu, progresivní řízení, silnější brzdy na přední nápravě nebo dvě varianty zvukového projevu (Sport a Futuristic). Volitelně je pak dostupný i adaptivní podvozek DCC s 15 úrovněmi nastavení.

Po designové stránce vůz zaujme černou maskou Tech-Deck Face se svítící grafikou v kombinaci s Matrix LED světlomety. Specifický je přední nárazník s aerodynamickými prvky a odlišnou mřížkou, zatímco zadní nárazník zdobí reflexní pruh přes celou šířku vozu. Na blatnících vidíme klasické RS plaketky.

Podběhy vyplňují standardně 20“ kola v černé barvě s matně černými kryty, které podobně jako u Elroqu RS zdobí zelený proužek. Volitelně jsou dostupná 21“ litá kola v antracitové barvě. Paleta laků je shodná s běžnou nabídkou, specialitou je však výrazný lak zelená Mamba. Zadní skla jsou vždy ztmavena, zatímco přední jsou laminovaná pro snížení hluku.

Díky drobným vylepšením se přitom u modelu Enyaq RS povedlo dál zlepšit jeho aerodynamiku. Součinitel odporu vzduchu má u SUV hodnotu 0,251, Enyaq Coupé RS pak potěší součinitelem odporu vzduchu s hodnotou 0,239.

Kabina nabídne sportovně tvarovaná sedadla, 13“ displej infotainmentu, 5“ virtuální kokpit, head-up displej s rozšířenou realitou a volbu mezi interiéry RS Lounge a RS, které se liší použitými materiály i barevnou kombinací. Nechybí tříramenný volant, obložení imitující karbon nebo specifická grafika displejů.

Automobilka zatím nezveřejnila ceník ani termín zahájení prodeje, pravděpodobně však nebudeme čekat příliš dlouho. Modely RS přitom již ve standardu nabízí přípravu pro tažné zařízení, kdy maximální hmotnost přívěsu činí až 1400 kilogramů. Tepelné čerpadlo se však bude připlácet.

Výběr článků

Načítám