Hlavní obsah

Škoda Enyaq prošla nárazovými zkouškami

Elektrické SUV Škoda Enyaq získalo vysoká hodnocení v testech pasivní i aktivní bezpečnosti organizace EuroNCAP. Všechno není dokonalé, ale zejména pasivní bezpečnost je na špičkové úrovni.

Crash test Škody Enyaq iV - EuroNCAP 2021Video: EuroNCAP

 
Článek

Škoda Enyaq iV je podle hodnocení organizace EuroNCAP vozem s výbornou aktivní i pasivní bezpečností. Dokládá to udělených pět hvězdiček, resp. 86 % v celkovém hodnocení.

Za volantem Škody Enyaq iV: Výborný po všech stránkách

Testy

Pět hvězdiček má dnes nicméně v podstatě každé auto kvůli pokročilým asistenčním systémům, takže lépe vypovídající jsou procentuální hodnocení v jednotlivých disciplínách. Těmi jsou ochrana dospělých pasažérů, ochrana dětí, ochrana tzv. zranitelných účastníků silničního provozu, a konečně asistenční systémy.

Foto: EuroNCAP

Škoda Enyaq v čelním nárazu do pevné překážky

Procenta jsou vysoká, což není s podivem, když vidíme, jak málo se karoserie enyaqu při nárazech deformuje. V ochraně dospělých uvnitř vozu je hodnocení s 94 % nejlepší a podle webu EuroNCAP je drtivá většina jejich částí těla chráněna „dobře”, tedy nejlepším stupněm na pětistupňové škále.

Ve videu si všimněte funkce centrálního airbagu mezi předními sedadly; slouží k tomu, aby se při bočním nárazu řidič se spolujezdcem nesrazili hlavami.

Foto: EuroNCAP

Při bočním nárazu do sloupu je hezky vidět vystřelení středového airbagu.

Ochrana dětí dostala 89 %, u nepozorných chodců a cyklistů to je 71 %, což oboje stačí na pětihvězdičkové hodnocení v kategorii. Dle videa enyaq dokáže ve většině normovaných případů před člověkem zastavit. Jsou to však normované případy. Když zpoza náklaďáku vyjede cyklista doslova metr před nárazník, hlídače s tím neudělají nic.

Bezpečnostní asistenční systémy, jako autonomní nouzové brzdění nebo aktivní hlídač jízdních pruhů, získaly celkem 82 %. Podle videa fungují obstojně i v noci.

Reklama

Související články

Škoda představuje kodiaq po faceliftu

Největší SUV z nabídky mladoboleslavské automobilky se dočkalo modernizace. Překvapivě se obejde bez jakkoli elektrifikovaného pohonu.

Výběr článků

Načítám