Článek
Firmy chystají založení strategické aliance pro společně vyvíjené projekty. Vyplývá to z memoranda o porozumění, které v pátek podepsalo vedení koncernu VW, Škody a Tata Motors. Oznámil to koncern Volkswagen v tiskové zprávě.
„Na bázi této dohody se prověří možnosti dlouhodobé a strategické spolupráce v jasně definovaných oblastech. Cílem strategické aliance je provázání know-how obou výrobců ve vývoji společných komponentů až po možné koncepty celých vozů," uvedly firmy.
Škoda v Indii bez větších prodejních úspěchů prodává od roku 2001 (loni zde prodala pouhých 13 tisíc vozidel). Později zde koncern Volkswagen postavil i výrobní závody. Škoda ve městě Pune vyrábí od konce roku 2011 a továrna v Aurangabadu v indickém regionu Maharashtra je pak místem výroby octavií a superbů, určených pro tamní trh.

Matthias Müller, předseda představenstva koncernu Volkswagen, Bernhard Maier, předseda představenstva Škoda Auto a Günther Butschek, výkonný ředitel společnosti Tata Motors Ltd. podepsali memorandum o vzájemné spolupráci.
Vývoj levného auta určeného pro indický trh přinese do Mladé Boleslavi stovky kvalifikovaných pracovních míst ve vývojovém centru Česana. Škoda zde nedávno otevřela nové středisko vývoje motorů a převodovek, které se v tomto roce dále rozšíří. Vedle toho disponuje okolními pozemky pro další růst.
Škoda Auto loni vyrobila 1,1 miliónu vozů. Do roku 2025 chce produkci zdvojnásobit. Vedle Česka vyrábí své vozy v Číně, Indii, Rusku nebo severní Africe. Patří do koncernu Volkswagen, který loni vyrobil 10,3 miliónu aut.
Tata Motors Ltd. je největší indickou automobilkou. V letech 2015-16 dosáhla tržeb ve výši 41,6 miliardy USD. V podobě dceřiných společností a partnerství je Tata Motors zastoupena v Anglii (Jaguar Land Rover), Jižní Koreji, Thajsku, Jižní Africe a Indonésii. Společnost je také partnerem ve společném podniku se značkou Fiat v Indii. V Indii jezdí 9 miliónů osobních či nákladních vozidel a autobusů s logem Tata. |