Hlavní obsah

Silnější čtyřválec i osmiválec. Ford zveřejnil parametry nového mustangu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Sedmá generace Fordu Mustang bude co do výkonu držet dvě prvenství. Čtyřválcová verze bude nejsilnější ze všech čtyř- a šestiválců, prozatímní vrchol Dark Horse zase nabídne nejvíce výkonu ze všech mustangů, které nenesou logo Shelby.

Foto: Ford

Ford Mustang Dark Horse

Článek

Když automobilka Ford v září letošního roku představila nový mustang, uvedla, že pod kapotou bude stejně jako dosud 2,3litrový čtyřválec a 5litrový osmiválec.

Kromě zmínky, že V8 bude mít více výkonu, to ale bylo všechno. Kdo by čekal, že motory neprojdou změnami, mýlil by se. Nyní konečně víme víc, jaké změny to budou – Ford odhalil specifikace obou pohonných jednotek.

Začněme od startu americké nabídky, kterou bude 2,3l řadový čtyřválec s názvem EcoBoost. Oproti tomu dosavadnímu prošel zásadními změnami, např. se změnil i poměr vrtání a zdvihu. Dále tu je zároveň nepřímé i přímé vstřikování paliva, variabilní časování ventilů a turbodmychadlo typu twin scroll.

Výsledkem je nárůst výkonu o 5 koní na 319, točivý moment je 474 Nm, a také snížení kombinované spotřeby paliva z 9,4 na rovných 9 l/100 km. To je však zatím pouhým odhadem. Podle Fordu je tento motor nejvýkonnější ze všech čtyř- a šestiválců, které v mustangu kdy pracovaly.

Nový Ford Mustang je tu, osmiválec i manuál zůstávají

AutoMoto

K mání bude ale i čtvrtá generace pětilitrového osmiválce Coyote. Motor V8 dostal zdvojenou škrticí klapku, zdvojené sací ústrojí před ní, vylepšenou olejovou vanu a změny ve struktuře motoru.

Výsledkem je nárůst výkonu o 30 koní a 7 Nm na 487 koní a 562 Nm, což se dá ještě vylepšit přídavkem aktivního výfukového systému na 493 koní a 566 Nm.

Ostřejší verze Dark Horse, která se představila hned v září spolu se základním čtyřválcem a osmiválcovým GT, nabídne 507 koní a 566 Nm. To díky kovaným ojnicím a jinému vyvážení klikové hřídele – která je ale pořád křížová, bavíme se stále o pětilitru Coyote – pro vyšší tlaky ve válcích a rychlosti pohybu pístů.

Také tu jsou zesílené vačkové hřídele s cílem, aby motor zvládl dlouhodobě pracovat poblíž svého maxima otáček 7500 za minutu např. na závodním okruhu. Výsledkem je nejsilnější mustang historie, který nenosí logo Shelby.

Ovšem, všechno jsou americká čísla – jaký výkon a točivý moment motor nabídne pod evropskými emisními normami, zatím není známo.

Jak už automobilka prozradila, osmiválec bude ve verzi GT spojený s šestistupňovou manuální převodovkou s automatickými meziplyny. Varianta Dark Horse má upravený šestikvalt s chladičem oleje navíc. Pro obě bude k mání i desetistupňový automat, který bude pro čtyřválec jedinou možností.

V USA má nový mustang vstoupit do prodeje v létě příštího roku jako modelový rok 2024. Kdy ho můžeme očekávat v Evropě, je zatím otázkou, troufneme si to ale odhadnout na konec příštího roku.

Test Fordu Mustang GT California Special: S větrem ve vlasech

Testy

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám