Hlavní obsah

Série Gymkhana má nečekané následovníky z Číny, v hlavní roli Xiaomi

2:02
2:02

Poslechněte si tento článek

Na sítích se objevilo video připomínající slavnou sérii Gymkhana, v jehož hlavní roli je vrcholná verze elektromobilu Xiaomi SU7 Ultra. Jeho řidič ukazuje mistrovské schopnosti a ve vysoké rychlosti předvádí různé smyky s důrazem na efekt i preciznost.

Článek

Výraz Gymkhana před lety proslavil především závodník a podnikatel Ken Block, který se za volantem nespočtu různě upravených vozidel proplétal náročnou tratí - často ve vysoké rychlosti, kontrolovaným smykem a v oblaku dýmu z pneumatik.

Videa s označením Gymkhana pak vydala ještě hrstka dalších jezdců, po tragickém úmrtí Kena Blocka však fenomén víceméně utichl. Nyní však na sérii navázalo video s názvem „Qionghai Drift“ z produkce YouTube kanálu UpDrift, v jehož hlavní roli je elektrický sedan Xioami SU7 ve vrcholné verzi Ultra.

Devítiminutové video přitom ukazuje fantastické kousky, které se z většiny odehrávají v prostředí uzavřeného města. Jezdcem by podle The Drive měl být Jie Č'-čcheng, jezdec série Formula Drift Japan, který předvádí mistrovské umění.

Elektrický sedan, vybavený závodní sedačkou a hydraulickou ruční brzdou, totiž pravidelně dostává do extrémních situací.

Foto: Xiaomi

Xiaomi SU7 je nejrychlejším produkčním elektromobilem na Nürburgringu.

Předvádí táhlé kontrolované smyky, stylové otočky a nechybí ani důraz na preciznost, kdy zadní částí vozu přesně trefuje kokosové ořechy pověšené v zatáčce. Ve videu se navíc objeví i klopený závodní okruh, ve kterém jezdec předvede několik koleček, aby následně dorazil na trať s plastovými překážkami.

Videu přitom nechybí ani úsměvné momenty, včetně stylových průjezdů mezi jedoucími limuzínami nebo společného driftování s upravenou Toyotou GR86 (osazenou motorem V8). Úsměvný a nečekaný je však i samotný závěr videa.

Kritici elektromobilů mohou namítat, že jim ve videu chybí zvuk vytočeného spalovacího motoru, ten ale nahrazuje elektronický zvuk Xiaomi a všudypřítomné kvílení pneumatik. K jejich pálení přitom vůz využívá hned tři elektromotory, dva vzadu a jeden vpředu, s kombinovaným výkonem 1548 koní.

Související témata:

Výběr článků

Načítám