Článek
Druhá novodobá generace legendární pětistovky v roce 2020 dorazila jen jako elektromobil. Spalovací motor dožíval v předchozí generaci, která se ještě chvíli vyráběla vedle nového elektromobilu. Původní plán zněl, že novinka bude pokračovat už jen s elektřinou, ale to se letos změní.
V listopadu se v italském závodu Mirafiori rozběhne výroba mild-hybridu. Ročně má automobilka v plánu vyrobit 100 tisíc kusů.
K pohonu slouží tříválcový atmosférický mild-hybrid FireFly o zdvihovém objemu jednoho litru o výkonu 70 koní. Spojen bude s manuální šestistupňovou převodovkou, automat v nabídce bude chybět.
Ačkoli Fiat ještě nezveřejnil technické detaily, lze předpokládat, že odstranění baterie výrazně sníží hmotnost. Elektromobil s menší 24kWh baterií váží 1255 kilogramů. Větší 42kWh baterie zvyšuje hmotnost na 1340 kg.
Vizuálně se spalovací verze od výchozího elektromobilu příliš neliší. Má samozřejmě požadavky na chlazení, které elektromobil nepotřebuje, takže Fiat musel přidat funkční přední masku. Ale to je asi jediné vodítko.
Ceny zatím nebyly zveřejněny, ale očekává se nižší základ než v případě elektrické verze dostupné od 600 tisíc. První vozy se dostanou na trh na přelomu roku.