Hlavní obsah

Rusko po dvaceti letech obnovilo výrobu Moskvičů, ve skutečnosti jde o čínský crossover

23. 11. 2022, 12:57

Rusko ve středu po dvacetileté přestávce obnovilo výrobu automobilu Moskvič, známého ze sovětské éry. Vyrábí se v bývalém závodě francouzské automobilky Renault v Moskvě. Oznámil to výrobce nákladních automobilů Kamaz, který je technologickým partnerem závodu.

Foto: Profimedia.cz

Výroba Moskviče 3

Článek

Renault prodal v květnu ruskému státu svůj většinový podíl v automobilce Avtovaz, podle médií zřejmě za jeden rubl, ale s šestiletou opcí, že jej může znovu odkoupit. Moskevský závod, nyní přejmenovaný na Moskevský automobilový závod Moskvič, Renault prodal za další rubl.

„První vozy Moskvič sjedou z výrobní linky v prosinci 2022,“ uvedl Kamaz. „Prvním modelem bude Moskvič 3,“ cituje ze sdělení automobilky agentura Reuters.

Letos se má v závodě vyrobit jen 600 vozů. Obnovení výroby tak pravděpodobně nezmění chmurné vyhlídky celého odvětví. Roční prodej aut v Rusku by měl v letošním roce poprvé v novodobé historii činit méně než jeden milion.

Mazda se zbavila ruské divize za jediné euro

AutoMoto

Cílem je zvýšit výrobu v závodě na 100 000 aut ročně, některé automobily by měly být elektrické. Uvedený počet je však hluboko pod průměrem výroby v odvětví, kde se pohybuje mezi 200 000 až 300 000 vozy ročně. Například americká automobilka Tesla ve svém závodě v Šanghaji vyrobí zhruba 22 000 vozů týdně.

Agentura Reuters s odvoláním na své zdroje uvedla, že k výrobě obnoveného Moskviče bude využita designová, inženýrská a výrobní platforma čínské automobilky JAC. S největší pravděpodobností jde o přímý klon model JAC JS4.

Model Moskvič 3 je kompaktní městský crossover se zážehovým motorem a s automatickou nebo manuální převodovkou. Moderně vyhlížející příď schovává světlomety v tmavé masce. Záď opticky rozšiřují spojené svítilny, uvnitř je dominantní displej uprostřed palubní desky.

Foto: JAC

Pro srovnání: čínský crossover JAC JS4, ze kterého Moskvič 3 vychází

Západní sankce uvalené na Moskvu po invazi ruských vojsk na Ukrajinu zkomplikovaly zemi přístup k součástkám vyrobeným v zahraničí. Řada zahraničních výrobců aut pak z Ruska odešla. Kamaz a vláda vytvořily nové dodavatelské řetěze, ale podrobnosti nezveřejnily.

Značka Moskvič byla založena kolem roku 1930 a fungovala až do roku 1991. Moskvič má kořeny ve vozech považovaných za jedny z prvních sovětských automobilů z 20. a 30. let minulého století.

Po druhé světové válce se auta začala vyrábět pod názvem Moskvič, což znamená Moskvan neboli obyvatel Moskvy. Podle analytické agentury Autostat je nyní v Rusku stále registrováno přibližně 200 000 moskvičů.

Test Lady Niva: Sympatický lesník, dokud využíváte jeho schopností

Testy

Reklama

Související témata:

Výběr článků