Hlavní obsah

Renault představil dodávku Master nové generace

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Francouzská automobilka představila svou velkou dodávku nové generace. Renault Master přijíždí s důrazem na aerodynamiku a se vznětovým, elektrickým i vodíkovým pohonem.

Foto: Renault

Renault Master

Článek

Nový Renault Master, odhalený na výstavě užitkových vozidel Solutrans ve Francii, je tradičně největším modelem v užitkové nabídce značky, nad nejmenším kangoo a středním traficem. Slibuje, že bude nejúčinnější a nejvíce online propojenou dodávkou v řadě a je první, která používá nové logo Renaultu.

Pokud jde o design, má novou příď s velkými LED světlomety ve tvaru písmene C a horizontálním pásem táhnoucím se přes mřížku chladiče. Zadní část obsahuje novou sadu zadních světel.

Renault vyzdvihuje zlepšenou aerodynamickou účinnost ve srovnání se starým modelem díky kratší kapotě, ostřejšímu úhlu čelního skla a zúžené zádi, která přinesla zlepšení o přibližně 20 procent ve srovnání se současným modelem. Tato vylepšení přinášejí výhody ve snížení hluku větru při rychlosti a především ve snížení spotřeby paliva a emisí.

Emise spalovací verze jsou tak pod 200 g/km. K dispozici jsou dvě verze dvoulitrového vznětového motoru s výkonem od 128 do 169 koní. Lze vybírat z pohonu předních nebo zadních kol v závislosti na rozvoru.

Na výběr je standardní šestistupňová manuální nebo devítistupňová automatická převodovka. Maximální užitečné zatížení činí 2396 kg.

Plně elektrická verze E-Tech má nyní větší baterii než dříve, místo 52 kWh má kapacitu až 87 kWh. Výkon se téměř zdvojnásobil ze 76 koní na 141 koní. Také nosnost se zvyšuje z 1420 kg na 1625 kg u modelu s krátkým rozvorem a nízkou střechou. Oficiální dojezd pro verzi s větším akumulátorem se také zvyšuje na 410 km.

Renault rovněž oznámil, že chystá master na vodíkový pohon. Půjde o evoluci vodíkové dodávky Master Van H2-Tech z roku 2022, která má maximální dojezd přibližně 500 km.

Nový interiér je svým tvarem více zaměřený na řidiče, se standardním 10palcovým dotykovým displejem využívajícím Renault OpenR Link zálohovaný softwarem Google. V typickém dodávkovém schématu je zde spousta držáků nápojů a odkládacích ploch o celkovém objemu 135 litrů – o 25 procent více než u starého modelu.

Ceny a specifikace výbavy ještě nebyly oznámeny, ale nový master bude k dispozici na objednání od začátku roku 2024 s prvními dodávkami od září.

Kulaté twingo se vrací. Renault ukázal předprodukční koncept retro hatchbacku

AutoMoto

Nabídka Toyoty se rozrůstá o nový model. Proace Max už ale dobře znáte

AutoMoto

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám